مربی ژیمناستیک ویندزور به دلیل شکایت از مربیگری توهین آمیز به مدت 2 سال محروم شد

خبر

هشدار: این مقاله حاوی جزئیات سوء استفاده است.

هیئت حاکمه ژیمناستیک در انتاریو عضویت دایان دسلیپ، معلم ژیمناستیک ویندزور را به دلیل شکایت از مربیگری توهین آمیز به حالت تعلیق درآورد.

این تعلیق دو ساله روز سه شنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شد که گفت ژیمناستیک انتاریو تحقیقاتی را در 14 می 2022 آغاز کرد و Deslippe را “تعلیق موقت فوری” قرار داد.

طبق گفته وکیلی که کارفرمای سابق دسلیپ، باشگاه رز سیتی ژیمناستیک را به عهده دارد، دسلیپ در سپتامبر 2022 استعفا داد. باشگاه از اظهار نظر خودداری کرد.

CBC Windsor نیز تلاش کرد به Deslippe برسد اما هنوز موفق نشده است.

در این خبر، ژیمناستیک انتاریو گفت که گزارش‌هایی مبنی بر تمرین ورزشکاران از طریق آسیب دیدگی، فریاد زدن دسلیپ بر سر ورزشکاران و مربیان – که او آن را با استفاده از “صدای بدنسازی” خود می‌خواند – دریافت کرده است – ورزشکاران گریه می‌کنند و ترس از صحبت کردن.

“من پیدا می کنم [Deslippe]آگاهانه یا ناآگاهانه، از قدرت خود برای قرار دادن ایده‌های خود در مورد آنچه که برای انجام آن لازم است بر سلامت و ایمنی ورزشکار استفاده کرد.”

“خیلی فراتر از فریاد زدن بود”

ویکتوریا گراندی، ورزشکار و مربی سابق ژیمناستیک رز سیتی، بخشی از شکایت علیه دسلیپ بود و در کنار او کار می کرد.

او گفت: «این فراتر از فریاد زدن و هر چیزی بود که به عنوان روشی عادی یا مناسب برای صحبت با کودکان یا حتی با مربیان دیگر در نظر گرفته شود.

گراندی گفت که رفتار دسلیپ باعث شد که مربیگری را کنار بگذارد، و اگرچه او گفت که دیگر به آن برنمی گردد، اما افراد دیگری را می شناسد که این کار را انجام خواهند داد.

او گفت: “تعدادی از مردم هنوز در منطقه هستند که می خواهند به مربیگری برگردند، زیرا اکنون می دانند که او دیگر آنجا نیست.”

او گفت که از دسلیپ برای محرومیت مادام العمر از مربیگری حمایت می کند.

فریاد زدن در مربیگری “عادی شد”

ابی اسپادافورا، ژیمناستیک، که بخشی از یک گروه مدافع مبارزه با سوء استفاده به نام Gymnasts for Change Canada است، گفت که شنیدن این خبر شوکه کننده نیست، اما خوشحال است که ژیمناستیک انتاریو “اقداماتی” انجام داده است.

CBC Windsor با ژیمناستیک انتاریو تماس گرفت، اما این سازمان مصاحبه را رد کرد.

اسپادافورا گفت که فریاد زدن در مربیگری عادی شده است و مردم باید “شروع به خواندن آن چیزی کنند که … توهین کلامی است.”

او گفت که با دیدن حسابرسی اخیر در ورزش در مورد سوء استفاده، “دلخراش” است.

تصویربرداری از یک زن در تماس زوم.
ابی اسپادافورا، عضو کمیته ژیمناستیک‌ها برای تغییر کانادا، گفت که با دیدن حساب‌های اخیر در ورزش در مورد سوء استفاده، «اعتبار» است. (CBC)

او گفت: «اما، من به عنوان یک بازمانده، در حال تایید هستم.

در اواخر ماه مارس، نماینده NDP برای ویندزور وست برایان ماس طوماری را ارائه کرد که در آن از دولت لیبرال خواست تا یک تحقیق عمومی مستقل در مورد سوء استفاده گسترده در هر سطح از ورزش کانادا انجام دهد.

این طومار توسط بیش از 700 نفر در سرتاسر کانادا امضا شد و پس از یک ماه حسابرسی که میزان سوء استفاده در ورزش کانادا را آشکار کرده بود، ارائه شد.

اسپادافورا با اتهاماتی مبنی بر اینکه از سن هفت سالگی در ژیمناستیک مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، علنی شده است.

او گفت: “دانستن این موضوع که کودکان فقط به خاطر عشق به یک ورزش مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، دلخراش است… ما باید شاهد تغییر واقعی باشیم.”