مشاور حفظ حریم خصوصی: اپلیکیشن اسکوتر الکترونیکی ممکن است اطلاعات مربوط به سواران همیلتون را بیش از حد جمع آوری کند

خبر

به گفته یک مشاور حفظ حریم خصوصی، اپلیکیشن جدید اسکوتر الکترونیکی همیلتون ممکن است در حال جمع آوری بیش از حد اطلاعات در مورد سوارکاران باشد.

این شهر پس از انتخاب Bird Canada به عنوان اپراتور، این سرویس را دو هفته پیش در 3 آوریل راه اندازی کرد. همیلتون در حال حاضر یکی از بیش از 10 شهر در کانادا است که عملیات پرنده کانادا را دارد.

سواران برنامه Bird را دانلود کرده و می توانند برای سوار شدن بر اسکوتر برقی هزینه کنند.

اما شارون بائر، موسس Bamboo Data Consulting مستقر در تورنتو، در مورد آنچه در خط مشی رازداری برنامه نوشته شده است، نگرانی هایی دارد.

او گفت: “حفره هایی در خط مشی حفظ حریم خصوصی وجود دارد … به عنوان مثال، شما نمی خواهید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای ارزیابی واقعی اینکه آیا یک فروشنده با اطلاعات شما انجام می دهد یا نه.”

او همچنین گفت که شهر باید قبل از ارائه این سرویس یک ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) انجام می داد. شهر به سی بی سی همیلتون تایید کرد که PIA انجام نداده است.

یک PIA به چگونگی تأثیر این فناوری بر حریم خصوصی افراد می پردازد و با قوانین حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد.

بائر گفت: “همیلتون باید یک PIA انجام می داد. اگرچه خود همیلتون از نظر فنی اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کند … آنها اساسا ساکنان را در معرض خطر قرار می دهند.” و افزود بسیاری از برنامه های دیگر اطلاعات افراد را جمع آوری می کنند اما شهر باید بررسی های لازم را انجام می داد. .

برنامه چگونه کار می کند؟

CBC برنامه را در آیفون دانلود و استفاده کرد تا نحوه عملکرد آن را آزمایش کند.

در آیفون، زمانی که شخصی برای اولین بار برنامه را باز می کند، از او می خواهد که به فناوری بلوتوث گوشی خود دسترسی پیدا کند تا زمان آسان تری برای اتصال به اسکوتر الکترونیکی داشته باشد. همچنین از کاربران می خواهد که از موقعیت مکانی خود برای یافتن اسکوترها استفاده کنند.

افراد با استفاده از ایمیل یا Apple ID وارد برنامه می شوند. وقتی افراد وارد سیستم می‌شوند، برنامه می‌گوید انجام این کار تایید می‌کند که 18 سال یا بیشتر هستند.

اپلیکیشن اسکوتر الکترونیکی همیلتون در نزدیکی دو اسکوتر الکترونیکی افتتاح شد.
سواران برنامه Bird را برای سوار شدن بر اسکوترهای برقی دانلود می کنند. (بابی هریستوا/سی بی سی)

همچنین از مردم می خواهد که یک کارت پرداخت اضافه کنند. مردم برای باز کردن قفل اسکوتر پول می پردازند.

هنگامی که افراد در این برنامه سوار اسکوتر الکترونیکی می شوند، مسیر آنها، چند کیلومتری که سوار شده اند و سرعت آنها را ردیابی می کند. در پایان سواری، از مردم می‌خواهد اسکوتر را قفل کنند و از نحوه قفل شدن آن عکس بگیرند.

همچنین به شما می‌گوید که آیا در پیاده‌روها، مناطق ممنوعه سواری سواری کرده‌اید، آیا سرعت زیادی داشته‌اید یا در یک منطقه مجاز پارک کرده‌اید. همچنین به شما می گوید که با استفاده از اسکوتر به جای وسیله نقلیه از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری کرده اید.

نگرانی های مربوط به حریم خصوصی چیست؟

بائر نگرانی های متعددی را در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی فهرست کرد.

این خط‌مشی بیان می‌کند که Bird Canada به‌طور خودکار موقعیت مکانی کاربر را از طریق تلفن و از طریق اسکوتر جمع‌آوری می‌کند.

بائر گفت: “مطمقاً هیچ دلیلی وجود ندارد” که Bird به جای ردیابی ساده نقطه شروع و پایان سفر، کل سفر کاربر را ردیابی کند.

او گفت: «به نظر می‌رسد که اطلاعات بیش از حد جمع‌آوری شده است.

چرخ جلوی اسکوتر الکترونیکی.
هنگامی که افراد در این برنامه سوار اسکوتر الکترونیکی می شوند، مسیر آنها، چند کیلومتری که سوار شده اند و سرعت آنها را ردیابی می کند. (بابی هریستوا/سی بی سی)

او همچنین در مورد اینکه چرا برنامه از طریق تلفن کاربر و اسکوتر ردیابی می کند، سؤالاتی دارد.

“این نیز کمی عجیب است زیرا چرا آنها به هر دو نیاز دارند؟”

بائر گفت که کاربران هرگز نباید به هیچ اپلیکیشنی از جمله این برنامه اجازه دهند مکان شما را همیشه ردیابی کند.

سیاست حفظ حریم خصوصی همچنین بیان می‌کند که ممکن است برای تأیید سن کاربر، تاریخ تولد و گواهینامه رانندگی یا قطعه‌ای از شناسه صادرشده توسط دولت را درخواست کند، اما زمانی که CBC برنامه را امتحان کرد، این اتفاق نیفتاد. بائر گفت اگر برای استفاده از برنامه نیاز به ارائه شناسه دارید، اصلاً نباید از آن استفاده کنید.

بائر همچنین اشاره کرد که چگونه Bird Canada می‌گوید اطلاعات را در “خانواده شرکت‌های پرندگان” به اشتراک می‌گذارد. مشخص نیست اینها چه شرکت هایی هستند. Bird Global Inc می گوید که در بیش از 350 شهر، عمدتاً در سراسر ایالات متحده، کانادا، اروپا، خاورمیانه و استرالیا فعالیت دارد.

Bird Canada همچنین اطلاعاتی را با شرکای عمومی و مقامات حمل‌ونقل به اشتراک می‌گذارد که بائر می‌گوید احتمالاً در این مورد شهر است. این می تواند شامل داده های ناشناس باشد که می تواند به شهر کمک کند جریان ترافیک را بهبود بخشد.

سه اسکوتر الکترونیکی در یک پیاده رو پارک شده اند.
اسکوترهای الکترونیکی همیلتون در 3 آوریل عرضه شد. (بابی هریستوا/سی بی سی)

او گفت اگر داده‌های کافی در مورد هر کاربر به اشتراک گذاشته شود، می‌توانید کاربر را بر اساس جایی که در آنجا بوده است شناسایی کنید.

برای مثال، اگر شخصی از اسکوتر برای سوار شدن از خانه، به محل کار، یک فروشگاه مواد غذایی و بازگشت به خانه به طور منظم استفاده کند، می‌توان به آن نقاط نگاه کرد و تعیین کرد که کجا زندگی می‌کنند، کار می‌کنند یا خرید می‌کنند.

او گفت: «در حالی که ناشناس است، اما واقعاً ناشناس نیست.

او اضافه کرد که Bird Canada مجبور کردن کاربران برای گرفتن عکس از اسکوتر در زمانی که قفل است، “بیش از حد” است.

پرنده کانادا به نگرانی های حفظ حریم خصوصی پاسخ می دهد

استوارت لیونز، مدیر اجرایی Bird Canada، مصاحبه را رد کرد و به سوالات خاصی از CBC Hamilton درباره اینکه با چه کسی داده‌ها را به اشتراک می‌گذارد، چرا کل سفر یک نفر ردیابی می‌شود و اطلاعات کاربر در کجا ذخیره می‌شود، پاسخ نداد.

وی با بیان اینکه این شرکت به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد است، گفت: پاسخ ها در سیاست حفظ حریم خصوصی موجود است.

او گفت که Bird Canada تنها زمانی از اطلاعات شخصی استفاده می کند که “هدف تجاری قانونی” وجود داشته باشد.

لیونز نوشت: «همه داده‌های Bird هم در حمل و نقل و هم در ذخیره‌سازی مطابق با استانداردهای صنعت رمزگذاری می‌شوند، داده‌های شخصی در صورت امکان ناشناس و جمع‌آوری می‌شوند، و Bird هیچ داده شخصی را بیش از زمانی که برای اهداف تجاری قانونی لازم است حفظ نمی‌کند».

وی افزود که برد کانادا در 13 شهر قرار دارد و قبلاً با یک نگرانی حفظ حریم خصوصی روبرو نشده است.

ما داده‌ها را به کسی نمی‌فروشیم. ما داده‌ها را با هیچ‌کس به اشتراک نمی‌گذاریم، به غیر از شهری که در آن خدمات ارائه می‌کنیم که به موجب آن همه داده‌ها ناشناس هستند و از طریق جهانی به اشتراک گذاشته می‌شوند. [mobility data specification] استاندارد.”

مردی سوار بر اسکوتر.
آلوارو کروز، ساکن مرکز شهر همیلتون، در مرکز، اسکوتر الکترونیکی را برای اولین بار در 15 آوریل امتحان کرد. (بابی هریستوا/سی بی سی)

آلوارو کروز، ساکن مرکز شهر همیلتون، روز شنبه این اسکوتر الکترونیکی را برای اولین بار در Bayfront Park امتحان کرد.

او فقط چند دقیقه قبل از زوم کردن با اسکوتر در مسیر واترفرانت گفت: «احتمالاً یک بار آنها را امتحان خواهم کرد… همه جا رانندگی می کنم.

کروز گفت که نگران نگرانی های مربوط به حریم خصوصی نیست زیرا از اسکوتر الکترونیکی به صورت تفریحی استفاده می کند، اما گفت افرادی که از آن برای رفت و آمد به محل کار استفاده می کنند ممکن است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند.

این شهر به سؤالات خاصی از CBC در مورد نگرانی‌های مربوط به برنامه یا اینکه آیا برنامه SoBi Hamilton Bike Share تا به حال تحت PIA قرار گرفته است، پاسخ نداد، اما گفت که در حرکت رو به جلو، فروشندگان را ملزم می‌کند که PIA را «در صورت لزوم» ارسال کنند.