مقامات مسجد مارکهام، انترنتی، پس از ادعای حمله با انگیزه نفرت، خواستار اقدام هستند

خبر

پس از یک حادثه ادعایی با انگیزه نفرت که هفته گذشته در مسجدی در شمال تورنتو رخ داد، جامعه اسلامی مارکهام خواستار اقدام دولت های استانی و فدرال برای مبارزه با اسلام هراسی و محافظت بهتر از ایمنی جوامع مذهبی است.

پلیس منطقه‌ای یورک مرد 28 ساله‌ای را دستگیر کرد که گفته می‌شود وارد مارکهام، اونت شده بود. مسجد صبح پنج شنبه، فریادهای توهین آمیز اسلام هراسی سر داد و وسیله نقلیه خود را مستقیماً به سمت یک نمازگزار هدایت کرد.

مظنون اکنون به یک مورد حمله با سلاح، تهدید و رانندگی خطرناک متهم شده است.

در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه، قصیر نصیرخان، رئیس جامعه اسلامی مرخام، گفت که اعضای جامعه دلیلی برای ترس دارند، اما گفت که آنها “ترعیده نخواهند شد.”

خواستار اقدام دولت است

خان از دولت استانی خواست تا تصویب قانون خانواده ما لندن را که پس از حمله مرگبار به یک خانواده مسلمان در لندن، اونت تهیه شده بود، تسریع بخشد. نزدیک به دو سال پیش این قانون شامل چندین پیشنهاد برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض، از جمله تغییرات در سیستم آموزشی، و ایجاد یک واحد پاسخگویی استانی جرایم نفرت است.

خان همچنین از دولت فدرال خواست تا جوامع در معرض خطر را گسترش دهد: برنامه زیرساخت امنیتی، که بودجه ای را برای کمک به هزینه های امنیتی برای سازمان های غیرانتفاعی که در معرض خطر بالای هدف قرار گرفتن توسط جرایم با انگیزه نفرت هستند، فراهم می کند.

خان گفت که مسجد از افزایش بودجه در سال جاری خوشحال است، اما گفت که آنها “نگران هستند که درخواست برای این برنامه دشوار است و ماه ها طول می کشد تا پردازش شود.”

جامعه اسلامی مارکهام خواستار اقدام در پی حادثه “تکان دهنده” در مسجد شد

مقامات جامعه اسلامی مارکهام و شورای ملی مسلمانان کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه صحبت کردند و خواستار اقدام همه سطوح دولت در پی حمله ادعایی با انگیزه نفرت شدند.

نادیا حسن، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا، گفت که این شورا از جامعه اسلامی مارکهام در فراخوان‌های خود برای اقدام حمایت می‌کند و افزود که آنها همچنین می‌خواهند بودجه بیشتری از سوی دولت فدرال برای تمرکز بر آموزش و مشارکت اجتماعی ببینند. و افسانه های اسلام را از بین می برد.

حسن گفت: «ما می دانیم که حصارهای بزرگتر همسایه های بهتری را ایجاد نمی کند.

حسن گفت که حادثه روز پنجشنبه “بسیار ناراحت کننده” بود و اکنون زمان اقدام در مورد اسلام هراسی فرا رسیده است.

او گفت: “واقعیت این است که این حادثه بخشی از مشکل گسترده تر افزایش جرایم ناشی از نفرت در کانادا و تشدید لفاظی های اسلام هراسانه است.”

انجمن اسلامی مارکهام در تصویر دیده می شود.
پلیس یورک اعلام کرد که تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد و از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد خواسته است به این موضوع مراجعه کند. (CBC)

تحقیقات ادامه دارد

پلیس منطقه ای یورک روز دوشنبه گفت که آنها معتقد نیستند که مظنون با گروه های افراطی ارتباط داشته باشد یا اینکه این حادثه مرتبط با تروریسم باشد. با این حال، آنها تایید کردند که پلیس تورنتو “تعامل” با مظنون در همان روز صبح داشته است، اما قادر به ارائه جزئیات دقیق نبود.

پلیس یورک گفت که تحقیقات در حال انجام است و از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد خواسته است که در این باره صحبت کند.