منابع دولتی می گویند که مذاکرات Stellantis در جهت مثبت در حال حرکت است

خبر

منابع به سی‌بی‌سی نیوز می‌گویند که بر سر توافقی برای اجازه دادن به کارخانه باتری خودروهای الکتریکی Stellantis-LG Energy Solution در ویندزور، پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

روز چهارشنبه، چندین منبع ارشد دولتی با اطلاع از مذاکرات گفتند که اگرچه هنوز توافقی وجود ندارد، اما در 24 ساعت گذشته پیشرفت های زیادی حاصل شده است.

این منابع می گویند که هنوز جزئیات باید نهایی شود، اگرچه مذاکرات در جهت مثبتی در حال حرکت است.

این به روز رسانی پس از آن منتشر شد که تورنتو استار به نقل از منابع محرمانه گزارش داد که توافقی بین این خودروساز و دولت فدرال و استانی انجام شده است. CBC News نتوانسته است به طور مستقل این گزارش را تأیید کند.

درو دیلکز، شهردار ویندزور، این گزارش را “پیش از موعد” خواند.

او با اشاره به اینکه امیدوار است کارها در مسیر درست پیش برود، گفت: «آنچه من می‌شنوم این است که هنوز توافقی صورت نگرفته و مذاکرات در حال انجام است».

سخنگوی Stellantis – که خودروهای کرایسلر، رم و فیات را در میان دیگران تولید می کند – از اظهار نظر خودداری کرد.

ایرک کوسمیرچیک، نماینده لیبرال ویندزور-تکومسه، می گوید که بعدازظهر چهارشنبه با وزیر صنعت فرانسوا فیلیپ شامپاین صحبت کرده و دولت فدرال همچنان «کاملاً درگیر» مذاکرات است.

ما به مبارزه برای ایمن سازی کارخانه باتری و هزاران شغل برای کارگران و جامعه خود ادامه می دهیم.

روز جمعه سه هفته از زمانی است که استلانتیس گفت که اتاوا به توافق مربوط به پروژه احترام نمی گذارد و به سمت “برنامه های اضطراری” حرکت می کند. Stellantis بیشتر ساخت و ساز در تاسیسات را متوقف کرده است.

این خودروساز و باتری ساز کره جنوبی ال جی انرژی سولوشن سال گذشته پروژه 5 میلیارد دلاری را اعلام کرد و گفت که انتظار می رود 2500 شغل ایجاد کند. در زمانی که اعلام شد، انتظار می رفت این مرکز در سال 2024 افتتاح شود.

کارشناسان می گویند معامله کانادا با خودروساز دیگری به نام فولکس واگن که قصد دارد یک کارخانه بزرگ در سنت توماس، آنت را افتتاح کند، به بن بست مرتبط است.

این قرارداد که پس از اعلام مشوق‌های سودآور جدید در ایالات متحده منعقد شد، شامل یارانه‌هایی به ارزش 13 میلیارد دلار به اضافه 700 میلیون دلار کمک مالی است.

برایان ماس، نماینده NDP غرب ویندزور، چهارشنبه از اتاوا خواست تا با قراردادی که به فولکس واگن ارائه شده است، مطابقت داشته باشد.