موانع برای پناهجویانی که در هتل‌های ویندزور زندگی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا آنجا را ترک کنند، وجود دارد

خبر

مقامات گفتند که تعداد رو به کاهشی از مدعیان پناهندگی، برخی از گذرگاه مرزی جاده روکسام کبک، در هتل های ویندزور اسکان داده شده اند، اما آنها همچنان در یافتن مسکن دائمی با چالش مواجه هستند.

مایک مورنسی مدیر اجرایی خانه متیو است که به مدعیان پناهندگی سرپناه و پشتیبانی اسکان موقت ارائه می کند.

مورنسی گفت: “در مدتی است که هیچ جابجایی جدیدی صورت نگرفته است و تعداد هتل ها در حال کاهش است، زیرا مردم مسکن می گیرند یا به جوامع دیگر می روند.”

اما در حالی که تعداد متقاضیان پناهندگی ساکن در هتل های محلی در حال کاهش است، بسیاری از آنها با شروع زندگی خود در کانادا با چالش های جدیدی روبرو می شوند.

مردی با موهای مشکی با دوربین صحبت می کند.
مایک مورنسی مدیر اجرایی خانه متیو است. (امی دوج/سی‌بی‌سی)

مورنسی گفت: «مسکن مطمئناً یک چالش است… موجودی مسکن بسیار بسیار پایین است. «اگر به این افراد اضافه کنید که پولی برای اجاره اول و آخر (اجاره ماهانه) ندارند، افرادی که مهارت زبانی بسیار کمی دارند، واقعاً برای آنها برای یافتن مسکن مشکل است.

“اینها افرادی هستند که به مسکن نیاز دارند و برخی از بزرگترین مشکلات فقدان سابقه اعتباری و فقدان مهارت زبان انگلیسی است.”

در زمستان امسال صدها پناهجو وارد کانادا شدند، از جمله بسیاری از آنها به منطقه ویندزور. جوامع مرزی در آبشار نیاگارا و کورنوال نیز افزایش یافته اند. ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان در ایالات متحده پناهندگان را به شمال شرق فرستاده اند، در حالی که شهر نیویورک مدعیان را به شمال نیویورک در نزدیکی گذرگاه جاده روکسام کبک فرستاده است.

این گذرگاه در بهار امسال با توافق بین کانادا و ایالات متحده بسته شد و مقامات گفتند که جریان مدعیان احتمالی پناهندگی کند شده است.

مورنسی گفت که کارگران پشتیبانی مسکن از شهر مفید بوده اند، اما هنوز این روند زمان می برد.

استفان لین، مدیر سیاست اجتماعی و برنامه ریزی برای شهر ویندزور، گفت که 872 متقاضی پناهندگی در هتل های محلی وجود دارد که از 1400 نفر در اوایل زمستان امسال کمتر است.

مردی با کت و شلوار در مقابل ساختمانی با دیوارهای شیشه ای ایستاده است
استفان لین مدیر سیاست گذاری و برنامه ریزی اجتماعی شهر ویندزور است. (مایک ایوانز/سی بی سی)

آنها در حال حاضر در سه هتل اقامت دارند، اگرچه انتظار می‌رود این تعداد در پایان ژوئن به دو هتل کاهش یابد زیرا تعداد بیشتری کار و مسکن پیدا می‌کنند.

در میان نگرانی های زمستانی در مورد ظرفیت هتل در ویندزور، لین گفت که انتظار دارد این نگرانی در اوج تابستان کاهش یابد.

لین گفت: «فکر می‌کنم با افزایش هتل‌ها از سه به دو، مطمئناً ظرفیت بیشتری وجود خواهد داشت. “اکنون که شاهد کاهش نزدیک به 40 درصدی تعداد خروجی هستیم، فکر می‌کنم که اطمینان بیشتری داریم که برای گردشگرانی که به ویندزور-اسکس می‌آیند فضای مناسبی وجود خواهد داشت تا بتوانند اقامتگاه‌های مناسب را پیدا کنند. اینجا در ویندزور-اسکس.”

نقش شهر با مدعیان در ارائه انتاریو ورکز است، در حالی که با شراکت مهاجرت محلی ویندزور-اسکس، گروهی که از طرف فدرال تامین مالی می شود و به تازه واردان کمک می کند در ویندزور مستقر شوند، کار می کند.

پشتیبانی‌های متنوعی در هتل‌ها ارائه می‌شود، زیرا متقاضیان پناهندگی در روند درخواست خود کار می‌کنند، مجوز کار و استخدام می‌گیرند، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را توسعه می‌دهند و مسکن پیدا می‌کنند.

«خوشحالم که بگویم نمونه‌هایی از داستان‌های موفقیت وجود داشته است که در آن آنها توسط کارفرمایان بزرگ در جامعه ما استخدام شده‌اند و سپس آنها شروع به جستجوی مسکن می‌کنند … با کمک مثلاً کارمندان پرونده، تا سعی کنند آنها را پیدا کنند. لین گفت: مسکن خارج از هتل ها.

مورنسی گفت: اما چالش‌های دیگری نیز وجود دارد: شاکیانی که زودتر وارد می‌شوند ممکن است توصیه‌های درستی در مورد نحوه تکمیل مدارک درخواست پناهندگی خود دریافت نکرده باشند.

“به عنوان مثال، بخشی از ادعای آنها وجود دارد که به عنوان مبنای ادعا نامیده می شود، که در واقع … آنها داستان خود را می گویند. بسیاری از وکلایی که در کار مدعی پناهندگی متخصص نیستند، اهمیت آن را نمی دانند، بنابراین آنها خواهند گفت. مردم، “اوه، فقط سفر خود را از کشور خود تا اینجا به آنها بگویید.”

“این مانند 10 درصد از اساس ادعا است. مهمترین بخش از اساس ادعا این است که چرا کشور خود را ترک می کنید؟ در آنجا چه اتفاقی افتاده است، و چگونه نیاز خود را به حمایت مستند می کنید؟”