نمک ویندزور مذاکرات را پس از حمله شبانه به حالت تعلیق درآورد

خبر

مذاکرات بین نمک ویندزور و اتحادیه های کارگری که نماینده برخی از کارگرانشان در اعتصاب بودند به دلیل حمله به معدن Ojibway این شرکت متوقف شده است.

ویندزور سالت در بیانیه ای اعلام کرد که سه فرد نقابدار به طور غیرقانونی وارد معدن شده و بارها با چوب بیسبال به یکی از کارکنان نمک ویندزور ضربه زدند.

در این بیانیه آمده است: “خوشبختانه جراحات وارده جان خود را تهدید نمی کند و انتظار می رود وی بهبودی کامل پیدا کند.”

پلیس ویندزور به سی‌بی‌سی نیوز تایید کرد که این حمله رخ داده است، اما نتوانست جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

بیشتر در مورد اعتصاب نمک ویندزور ادامه دارد:

ویندزور سالت همچنین مدعی شد که «توصیه‌های اشتباه مکرر از سوی اتحادیه و دیگران» درباره مذاکرات کارگری وجود داشته است، اما در بیانیه خود جزئیاتی ارائه نکرد.

این شرکت درخواست مصاحبه توسط CBC News را رد کرد.

واحدهای Unifor Locals 240 و 1959 نماینده حدود 250 کارمند نمک ویندزور هستند که از 17 فوریه اعتصاب کرده اند.

لیندسی ملوش، رئیس Local 240، قبلاً به سی‌بی‌سی نیوز گفته بود که کارگران در واکنش به اقدامات اتحادیه‌زدایی توسط مالک معدن، Stone Canyon Industries دست به اعتصاب زدند.

او گفت: «شرکت مدیریت اساساً می‌خواهد کارها را برای همه منعقد کند.» و افزود که این به معنای حذف بسته‌بندی، حمل و نقل و مشاغل ماهر به عنوان کارگر اتحادیه در ویندزور سالت است.

ملوش گفت این مشکلات در سال 2021 شروع شد، زمانی که صنایع استون کانیون، نمک ویندزور را تصاحب کرد و شروع به “فرسایش اتحادیه” کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف آن‌ها هرگز خلاص شدن از شر مشاغل صنفی از طریق پیمانکاری فرعی نبوده است و از زمانی که تقریباً 250 کارگر برای اولین بار کار را ترک کردند، با حسن نیت چانه‌زنی کردند.

کارمندان نمک ویندزور روز جمعه در صف اعتصاب ایستاده اند.
کارمندان ویندزور سالت پس از اعتصاب در 17 فوریه در صف اعتصاب ایستاده اند. نمک ویندزور پس از حمله شبانه به معدن Ojibway مذاکرات را با اتحادیه هایی که نماینده برخی از کارگران آنها هستند، به حالت تعلیق درآورده است. (داریل جی اسمارت/اخبار CBC)

این اتحادیه قبلاً گفته بود که شرکت قبل از ادامه مذاکرات در اواسط ماه مارس از مذاکره امتناع کرده است.

بیانیه ویندزور سالت ادامه داد که اولویت فوری این شرکت تمرکز بر عامل حمله به معدن است.

ویندزور سالت به هر کسی که «اطلاعاتی را به پلیس بیاورد که منجر به دستگیری و تعقیب مهاجمان شود» 50000 دلار جایزه در نظر گرفته است.

CBC News برای نظر بیشتر با Unifor Local 240 و Local 1959 و پلیس ویندزور تماس گرفته است.