نوجوان اوکراینی نمی تواند هزینه های دانشجویی بین المللی UWindsor را بپردازد، راه دیگری پیدا می کند

خبر

زمانی که دانشگاه ویندزور ایوان پودوروژکو را در برنامه هوانوردی خود پذیرفت، او باید آن را رد می‌کرد زیرا نمی‌توانست هزینه‌های بالای دانشجویان بین‌المللی را بپردازد.

پودوروژکو که 10 ماه پیش پس از فرار از جنگ در اوکراین به کانادا آمد، می خواست تحصیلات عالی را دنبال کند و در نهایت مجوز پرواز خود را دریافت کند. این جوان 18 ساله گفت که انتظار دارد برای برنامه هوانوردی در UWindsor، نرخ های داخلی را بپردازد که تقریباً 15000 دلار در سال است.

با این حال، نامه پذیرش او نشان می دهد که او باید نرخ های دانشجویان بین المللی را بپردازد که تقریباً 28000 دلار در سال است.

پودوروژکو در مورد نرخ بالاتر دانشجویان بین المللی گفت: “این وحشتناک بود.”

پودوروژکو گفت که او به اندازه کافی خوش شانس بود که راهی جایگزین برای رسیدن به همان هدف پیدا کرد. او گواهینامه خلبانی خصوصی خود را ظرف پنج ماه در باشگاه پروازی ویندزور دریافت کرد. تا تابستان، پودوروژکو امیدوار است که مجوز پرواز تجاری خود را دریافت کند و برای دریافت گواهینامه های دیگر تلاش کند.

پودوروژکو می‌گوید: «خیلی بهتر است که تحصیلات عالی داشته باشم… اما در مورد من به مسیری که انتخاب کرده‌ام بسیار مطمئن هستم».

بطری تمیز کردن پشت سرش
روزانا گیموند یکی از اعضای بزرگ سازمان زنان اوکراینی در شاخه ویندزور کانادا است. (جیسون ویو/سی‌بی‌سی)

اما دیگران در ویندزور ممکن است آنقدر خوش شانس نباشند که جایگزین هایی برای نرخ بالای دانشجویان بین المللی پیدا کنند.

روزانا گیموند، عضو بزرگ سازمان زنان اوکراینی در کانادا، شعبه ویندزور، تخمین می‌زند که 250 نفر که از جنگ در اوکراین گریخته‌اند، در ویندزور با موانعی در ارتباط با میزان تحصیلات پس از متوسطه دانشجویان بین‌المللی مواجه شده‌اند.

گیموند گفت: “شنیدن ناراحت کننده است زیرا آنها فقط می خواهند به اینجا بیایند و شاید زندگی جدیدی را در کانادا شروع کنند، اما در حال حاضر ارتقاء مدارک خود برای آنها بسیار دشوار است.”

او گفت که این ناعادلانه است و از نمایندگان مجلس می‌خواهد که دولت را تحت فشار قرار دهند تا اجازه دهد از اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار کرده‌اند، نرخ‌های شهریه داخلی برای کالج و دانشگاه دریافت کنند.

دانشگاه ویندزور به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداده است تا ببیند آیا این توافقی است که آنها انجام خواهند داد.

جان فرلی معاون ارتباطات در کالج سنت کلر گفت که اوکراینی ها از تحصیل و اقامت رایگان برخوردار می شوند.

پرواز کردن
ایوان پودوروژکو گفت که تقریبا هر روز با باشگاه پروازی ویندزور پرواز می کند. (ایوان پودوروژکو)

برای پودوروژکو، ناامید کننده است که نتوانست در دانشگاه ویندزور شرکت کند.

درعوض، او تقریباً هر روز پرواز می‌کند تا به روش خودش به اعتبار برسد.

پس از انجام این کار، او امیدوار است که به یک مربی تبدیل شود تا تجربه پرواز بیشتری را زیر بال خود داشته باشد.

در نهایت پودوروژکو می خواهد به اوکراین بازگردد و به بازسازی صنعت هوانوردی کشورش کمک کند.

پودوروژکو گفت: “من فکر می کنم این مهم است زیرا بسیاری از دانش آموزان اوکراینی که می خواهند خلبان شوند مجبور می شوند برای گذراندن دوره های آموزشی خود به اروپا، کانادا یا ایالات متحده نقل مکان کنند.” اساساً من فقط می‌خواهم به اوکراین کمک کنم زیرا من از آنجا هستم.»