هرج و مرج، شلیک گلوله، موشک: لندن، اونتی، نوجوانی که در سودان گیر افتاده است منتظر تخلیه است.

خبر

با افزایش خشونت ها در سودان، صدها کانادایی که در این کشور به دام افتاده اند، در جستجوی امنیت در انتظار تخلیه هستند.

حدود 20 تن از ساکنان لندن، آنتی، در میان آنها هستند – در خارطوم، پایتخت این کشور، در حالی که درگیری بین ارتش سودان و گروه شبه نظامی نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) ادامه دارد.

شهد الکاباشی، دانش‌آموز 18 ساله سابق دبیرستان سر فردریک بانتینگ از لندن، گفت: “امیدواریم که هر چه زودتر آن را ترک کنیم. واقعاً ناامن است.” “این ترسناکه.”

او گفت که هفته گذشته مملو از هرج و مرج، تیراندازی، سقوط موشک و کشته شدن مردم بوده است.

سه تا بچه بیرون
شهد الکاباشی درباره خواهر و برادرش می گوید: «ایمن نگه داشتن همه این بچه ها و آرام نگه داشتن آنها واقعاً سخت است. “آنها بچه های جوانی هستند و شنیدن آتش، شنیدن شلیک گلوله، شنیدن موشک، برای آنها آسان نیست.” (ارسال شده توسط شهد الکاباشی)

الکاباشی گفت: “زندگی در هر روز شرایط واقعاً سختی بوده است. واقعاً ترسناک است.” تیراندازی و هواپیماهای نظامی روز سه شنبه به خانه خاله او که او در آن اقامت دارد نزدیک شد و خانواده او را برای محافظت از خود زیر تخت ها پنهان کردند.

او گفت که او با مادر و چهار خواهر و برادرش که همگی کمتر از 13 سال سن دارند، هستند که در مدرسه عمومی سر آرتور کوری در لندن تحصیل می کردند.

او گفت: «واقعاً سخت است که همه این بچه ها را ایمن نگه داریم و آنها را آرام نگه داریم. “آنها بچه های جوانی هستند و شنیدن آتش، شنیدن شلیک گلوله، شنیدن موشک، برای آنها آسان نیست. قرار گرفتن در موقعیت واقعاً سختی است.”

تا روز سه شنبه، حدود 100 کانادایی با کمک برخی از دولت های اروپایی از خشونت در سودان فرار کرده بودند. در این درگیری حداقل 400 نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

جدول زمانی برای تخلیه هنوز مشخص نیست

الکاباشی گفت که هنوز مشخص نیست که خانواده او چه زمانی تخلیه خواهند شد. “ما در مورد زمان مطمئن نیستیم.”

او گفت که خانواده الکاباشی صبح روز سه شنبه ایمیلی از Global Affairs دریافت کردند.

او گفت که خانواده او ساکنان دائمی هستند و هنوز شهروند کانادا نیستند و نگران این هستند که چگونه بر برنامه های تخلیه تأثیر بگذارد. دفتر آریل کایاباگا، نماینده پارلمان، از طریق ایمیل به CBC News تأیید کرد که به ساکنان دائمی و خانواده نزدیک آنها کمک برای خروج پیشنهاد می شود.

دود از خط افق خارطوم بلند می شود
شهد الکاباشی می گوید که هفته گذشته در خارطوم در میان هرج و مرج، تیراندازی و انفجار موشک “واقعاً ترسناک” بوده است. (ارسال شده توسط شهد الکاباشی)

اگرچه آنها واقعاً ترسیده اند، اما الکاباشی گفت که آنها همچنان امیدوارند که چه اتفاقی بیفتد.

“اگر دولت کانادا ما را تخلیه نکند، مجبور خواهیم شد سایرین را ببریم.” [unsafe] او گفت: مسیرهایی مانند رفتن به مصر.

ما جنگ نمی خواهیم، ​​ما صلح می خواهیم و بهترین ها را برای کشورمان می خواهیم.»

کانادایی‌هایی که در سودان گیر کرده‌اند مطمئن نیستند که کمکی در راه است یا خیر

حدود 100 کانادایی با کمک برخی از دولت های اروپایی از خشونت در سودان فرار کرده اند، اما برخی دیگر هنوز در دام هستند. بسیاری دیگر هنوز منتظرند تا بدانند دولت کانادا چه زمانی کمک خواهد فرستاد یا خیر.

“این برای آنها آسیب زا است”

دافالا یوسف، رئیس انجمن جامعه کانادایی سودانی لندن، گفت که لندنی‌هایی که در سودان با او صحبت می‌کنند در حال حاضر امن هستند – اما این یک تجربه ترسناک است.

او گفت: “این برای آنها آسیب زا است. این برای آنها ترسناک است.”، وی افزود که جنگ منجر به گرسنگی، کمبود و نداشتن مدرسه شده است. “زندگی کاملا متوقف شده است.”

او گفت که تخلیه کانادایی ها از یک فرودگاه نظامی خارج از پایتخت انجام می شود، اما رسیدن به آنجا یک چالش است. ارتباط با کسانی که در سودان هستند دشوارتر می شود زیرا اینترنت قابل اعتماد نیست.

یوسف گفت که انجمن های سودانی از سراسر کانادا با مقامات ملاقات کردند و از پاسخ آنها خرسند شدند. او فهرستی از لندنی ها را به آریل کایاباگا، نماینده غرب لندن ارائه کرده است که در حال پیگیری از وزارت امور خارجه است.

یوسف گفت: «ما از کاری که آنها در حال حاضر برای کمک به سودانی کانادایی سرگردان در سودان انجام می دهند قدردانی می کنیم و تا زمانی که هر شهروند کانادایی به خانه برگردد آنها را پیگیری خواهیم کرد.

واقعاً غیرقابل پیش بینی است، اما بیایید به بهترین ها امیدوار باشیم.»

وزیر امور خارجه درباره تلاش‌های تخلیه سودان به‌روزرسانی می‌کند

ملانی جولی، وزیر امور خارجه، به روز رسانی در مورد تخلیه غیرنظامیان از سودان ارائه می دهد. او گفت که 1700 کانادایی “از طرف امور جهانی کانادا تماس گرفته اند” و از این 1700 نفر، 550 نفر درخواست کمک کرده اند. [and] 100 نفر از آنها قبلا سودان را ترک کرده اند.

MP می گوید: «همه چیز بسیار پیچیده است

کایاباگا گفت: «همه ما در تلاش هستیم تا با هم هماهنگ شویم تا ببینیم چگونه می‌توان کانادایی‌ها را با خیال راحت از این کشور خارج کرد.

“همه چیز بسیار پیچیده است. اما نکته خوب این است که چندین کشور وجود دارند که برای انجام این کار با کانادا همکاری می کنند و ما مشتاقانه منتظر بازگشت آنها به خانه هستیم.”

برای عبور امن با چندین کشور منطقه از جمله کنیا، اتیوپی و مصر مذاکره شده است. به گفته کایاباگا، کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به تخلیه کانادایی ها از منطقه کمک کرده اند.

او گفت: “ما هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهیم. سنگ روی سنگ نمانده است.”

ملانی جولی وزیر امور خارجه در مجلس عوام روز سه شنبه گفت که این وضعیت “اولویت اصلی” است و اشاره کرد که 1700 کانادایی در سفارت سودان ثبت نام کرده اند و از این تعداد 573 نفر درخواست کمک کرده اند. صد نفر قبلاً کشور را ترک کرده اند.

گوش کن | صبح لندن با دافالا یوسف، رئیس انجمن جامعه کانادایی سودانی لندن چک می کند:

صبح لندن9:01لندنی های سودانی نگران خشونت هستند

با درگیری ارتش این کشور با یک گروه شبه نظامی، خشونت در سودان همچنان تشدید می شود. صبح لندن با دافالا یوسف، رئیس انجمن جامعه کانادایی سودانی لندن چک می کند.