هزینه 51 میلیون دلاری انتاریو طی 3 سال برای مقابله با سرقت خودرو

خبر

انتاریو در طول سه سال 51 میلیون دلار برای مبارزه با سرقت خودرو هزینه می کند که دولت می گوید تنها در سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

مایکل کرزنر، وکیل دادگستری، می گوید که این اقدامات با هدف از بین بردن گروه های جنایت سازمان یافته و کشاندن جنایتکاران به عدالت انجام می شود.

بخشی از پول قرار است صرف ایجاد یک تیم جرایم سازمان یافته و سرقت خودرو به رهبری پلیس استان انتاریو شود.

مایکل کرزنر، وکیل کل استان گفت: “به شبکه ها و سازمان های جنایتکار، ما پیامی برای شما داریم. ما به شما هشدار می دهیم. ما شما را از تجارت خارج خواهیم کرد.”

کرزنر گفت که تیم جدید برای شناسایی و مختل کردن شبکه‌های جنایت سازمان‌یافته که در سرقت خودرو مشارکت دارند، کار خواهد کرد.

دولت همچنین می‌گوید که در حال ایجاد یک تیم بزرگ پیگرد سرقت خودرو است تا در هنگام ارسال پرونده‌های پیچیده به دادگاه، از OPP پشتیبانی قانونی و قضایی اختصاص دهد.

همچنین، مقداری پول برای کمک هزینه خدمات پلیس برای ابزارها، پشتیبانی‌ها و منابع اضافی برای مقابله با سرقت خودرو، از جمله فناوری برای یافتن و شناسایی وسایل نقلیه دزدیده شده، و همچنین برای کمپین‌های آگاهی عمومی اختصاص داده شده است.

سرقت خودرو هر 48 دقیقه در انتاریو: استان

این استان می گوید که در انتاریو هر 48 دقیقه یک ماشین به سرقت می رود.

کرزنر گفت: “یک دزد باتجربه و با فناوری پیشرفته می تواند در عرض چند ثانیه خودرویی را از مسیر یا پارکینگ بدزدد. یک خودروی سوار ممکن است از روش های خشونت آمیزتری استفاده کند. ما باید تمام تلاش خود را برای کمک به پلیس انجام دهیم.”

مردی پشت تریبون و میکروفون.
مایکل کرزنر، وکیل دادگستری، می گوید که این اقدامات با هدف از بین بردن گروه های جنایت سازمان یافته و کشاندن جنایتکاران به عدالت انجام می شود. (Claude Beaudoin/CBC)

استفان تانر، رئیس پلیس هالتون گفت که روند واضحی از ارسال وسایل نقلیه دزدیده شده در انتاریو به مونترال وجود دارد.

او گفت: «این باید بسیار سازماندهی شده باشد. “به منظور ترتیب دادن کانتینرهای حمل و نقل، حمل و نقل را اغلب از طریق مراکش و سپس به نقاط دیگر در خاورمیانه یا اروپا ترتیب دهید.”

او گفت که این تجارت – فروش خودرو در خارج از کشور – برای عملیات جرایم سازمان‌یافته بسیار سودآور است که می‌تواند از این پول برای تامین مالی سایر فعالیت‌های مجرمانه استفاده کند.

توماس کریک، کمیسر OPP، گفت که انتاریو مکان مطلوب تری برای سرقت اتومبیل در کبک است زیرا شرکت های بیمه در کبک مشوق هایی را برای دارندگان وسایل نقلیه ای که دستگاه های ردیابی را روی وسایل نقلیه خود قرار می دهند ارائه می دهند.

او گفت: “ما با صنعت بیمه کار خواهیم کرد تا ببینیم آیا می توانیم فرصت های مشابهی را در اینجا در انتاریو ایجاد کنیم.”

فردی با لباس پلیس
توماس کریک، کمیسر OPP، گفت که انتاریو نسبت به کبک مکان مطلوب تری برای سرقت اتومبیل است. (Claude Beaudoin/CBC)

تانر گفت در سه ماه اول سال 2023، 6000 وسیله نقلیه در سراسر نیاگارا، همیلتون، هالتون، پیل، تورنتو و دورهام به سرقت رفته است.

وی افزود که به ویژه در هالتون، 416 وسیله نقلیه در سه ماه اول به سرقت رفته است. به گفته تانر، فهرست خودروهای دزدیده شده شامل 108 دستگاه تویوتا، 78 دستگاه پیکاپ دوج رم، 76 دستگاه لندرور، 55 دستگاه لکسوس، 43 دستگاه جیپ و 37 دستگاه فورد F-150 است.