هیچ اتهامی علیه جری دیاس، رئیس سابق یونیفور در پی تحقیقات رشوه‌گیری وجود ندارد

خبر

پلیس تورنتو روز پنجشنبه اعلام کرد، جری دیاس، رئیس سابق یونیفور، در نتیجه تحقیقاتی که سال گذشته در مورد اتهامات دریافت رشوه توسط رهبر قدیمی اتحادیه آغاز شد، متهم نشد.

واحد جرایم مالی پلیس در بهار گذشته پس از اینکه اتحادیه پولی را که دیاس از یک تامین کننده کیت های تست سریع کووید-19 دریافت کرده بود به اعضا تحویل داد، تحقیقات رئیس سابق بزرگترین اتحادیه بخش خصوصی کانادا را آغاز کرد. پلیس روز پنجشنبه گفت که تحقیقات به پایان رسیده است.

Unifor در آن زمان دیاس را به نقض منشور اخلاقی و رویه‌های دموکراتیک قانون اساسی اتحادیه متهم کرد و گفت که جلسه استماع در هیئت اجرایی ملی برگزار خواهد شد.

آنتونی دیل، مدیر امور حقوقی و قانون اساسی یونیفور، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که امور اتحادیه مربوط به دیاس با رضایت آن به پایان رسیده است و او دیگر مشمول یک روند استماع بر اساس اساسنامه اتحادیه نخواهد بود.

دیل گفت که پلیس در پایان سال 2022 به اتحادیه اطلاع داده است که هیچ اتهام جنایی مطرح نخواهد شد، اما خود اتحادیه
نتیجه گیری ارتباطی با تحقیقات پلیس نداشت.

دیاس در بیانیه‌ای از طریق وکیلش تام کوری گفت که این پیشرفت‌ها آنچه را که من همیشه به آن می‌دانستم تقویت می‌کند: اینکه در طول ۴۵ سال کار حرفه‌ای‌ام، پیوسته با صداقت و در راستای بهترین منافع اعضای یونیفور عمل کرده‌ام.

رهبر اتحادیه این اتهامات را رد می کند

دیاس گفت که اتهامات علیه او صحت ندارد.

او گفت: «من هیچ‌وقت با یونیفور پولی از حقوقم نگرفته‌ام و همیشه با قوانین رفتاری اتحادیه زندگی کرده‌ام.

با گفتن این حرف، وقت آن است که به زندگی خود ادامه دهم.»

اتحادیه گفته بود که دیاس به یک کارمند یونیفور 25000 دلار داده است که به گفته او نیمی از پول تامین کننده بوده است و کارمند متعاقباً شکایتی را بر اساس منشور اخلاقی یونیفور تسلیم کرده و پول را به اتحادیه تحویل داده است.

دیاس متعهد شد که پس از این حادثه وارد یک مرکز توانبخشی شود و گفت که استفاده از مسکن، قرص های خواب و الکل برای مقابله با مشکل عصب سیاتیک قضاوت او را مختل کرده است.

دیاس در 6 فوریه 2022، حدود یک هفته پس از اطلاع از تحقیقات مستقل اتحادیه در مورد این موضوع، مرخصی پزشکی خود را آغاز کرد. او قبلاً در آن سال قرار بود بازنشسته شود، اما این کار را زود انجام داد.

دیاس روز پنجشنبه گفت که برای مقابله با “مسائل جدی سلامتی از جمله سیاتیک ناتوان کننده” تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته است و همچنین برای از بین بردن وابستگی خود به مواد افیونی برای مقابله با درد کمک دریافت کرده است. او گفت که از ایجاد حواس پرتی برای اعضا پشیمان است و از کسانی که با او تماس گرفتند تشکر کرد.

مردی که توسط جمعیت و میکروفون احاطه شده است.
جری دیاس در یک عکس فایل 2019 نشان داده شده است. دیاس گفت که «هیچ‌زمان با یونیفور پولی بیش از حقوقم نگرفته است». (برایان انیاس/سی بی سی)

دیاس از سال 2013 رئیس یونیفور بود که به عنوان ادغام بین دو اتحادیه ایجاد شد. او یکی از چهره های برجسته جنبش کارگری در کانادا بود که در مذاکرات توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا و مبارزه موفقیت آمیز برای بازگشایی کارخانه جنرال موتورز در اوشاوا، انتاریو، نقش کلیدی ایفا کرد.

در انتخابات آگوست 2022، لانا پین، وزیر خزانه‌دار سابق ملی، به عنوان رئیس جدید یونیفور انتخاب شد و در مقابل اسکات دوهرتی، دستیار اجرایی سابق دیاس و همچنین دیو کسیدی، رئیس Unifor Local 444 رقابت کرد.

دیاس اظهار داشت که به کار خود به عنوان اولین رئیس یونیفور افتخار می کند.

در حالی که من دیگر در خطوط اعتصاب و میز مذاکره رهبری اقدامات را نخواهم داشت، همیشه حامی شماره یک یونیفور خواهم بود.