هیچ رشته ای متصل نیست. چرا این زنان سادبری، انترنتی، چیزهای خود را در فیس بوک می دهند

خبر

سال‌ها قبل از اینکه فیس‌بوک وجود داشته باشد، دارلین سووران میزبان گروه کوچکی از دوستانش در سادبری، انترناسیونال، خانه‌اش برای ملاقات‌های معمول مبادله بود.

او با تشریح گردهمایی هایی که در سال 2000 آغاز شد، گفت: «بنابراین مردم وسایل خود را می آوردند و همه دور هم جمع می شدیم.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را انجام دهید. برخی افراد فقط آن را دارند، جایی که همه چیزها را در انبوه‌های بزرگ قرار می‌دهند و مردم می‌چرخند و به چیزهایی که من قبلاً آن را اجرا می‌کردم، می‌گردند.»

آن ملاقات ها سال ها ادامه داشت. سووران گفت که این راهی بود برای دادن جان تازه ای به وسایلی که دیگر به آن نیازی نداشت و از اینکه اشیای دیگران در محل دفن زباله قرار نگیرد.

انبوهی از وسایل از جمله صندل، چراغ و چمدان.
اینها برخی از مواردی است که Sovran از یک گروه مبادله آنلاین در سادبری دریافت کرده است. او می‌گوید آنچه را که داده است، پیگیری نمی‌کند. (جاناتان میگنو/سی‌بی‌سی)

او می‌گوید: «هر فردی نوبت می‌گرفت و کیف‌شان را باز می‌کردند و اجناس را بیرون می‌کشیدند و اگر کسی می‌خواست، دستش بالا می‌رفت».

“اگر بیش از یک نفر آن را می خواستند، به یک توده فرعی می رفت که پس از انجام کل کار، اگر کسی یک توده بزرگ داشت و شخص دیگری چیز زیادی پیدا نمی کرد، خوب آن را دریافت می کرد.”

سووران گفت که این ملاقات ها همچنین به مردم این فرصت را داد تا داستان هایی را در مورد مواردی که انتخاب کرده اند به اشتراک بگذارند.

“شاید شما به هند سفر کرده اید و این قطعه را دریافت کرده اید. بنابراین داستان هایی را با آیتم ها و نوستالژی آن ترکیب می کند.”

یک بار رفته، رفته است. بنابراین مغز من آنها را نگه نمی دارد.– دارلین سووران

وقتی همه‌گیری COVID-19 در اوایل سال 2020 شروع شد، میزبانی دیدارهای مبادله شخصاً دشوارتر شد. دوست Sovran، هالی گراهام، یک گروه خصوصی در فیس بوک ایجاد کرد تا آن را آنلاین کند تا اعضا بتوانند با حفظ فاصله ایمن، موارد را به اشتراک بگذارند.

از طریق دهان به دهان، این گروه رشد کرده و شامل بیش از 800 عضو در سرتاسر سادبری بزرگ شده است.

اگر کسی موردی دارد که می خواهد تقدیم کند، یک نظر با توضیحات و تعدادی عکس ارسال می کند. اولین کسی که آن را در نظرات ادعا می کند، اولین نظرات را در مورد مورد دریافت می کند.

آنها سپس با شخصی که کالا را در یک پیام خصوصی ارسال کرده است تماس می گیرند تا برای تحویل گرفتن هماهنگی کنند.

سووران گفت که از لباس رایگان گرفته تا لامپ گدازه و حتی یک کنترل کننده قهرمان گیتار از گروه برداشت کرده است.

در مورد اقلامی که هدیه داده است، او گفت که به خاطر سپردن آنها سخت تر است.

او گفت: “وقتی از بین رفت، از بین می رود. بنابراین مغز من آنها را نگه نمی دارد.”

سووران گفت که این گروه خصوصی باقی مانده است بنابراین خیلی سریع رشد نمی کند و اطمینان یافتن از اینکه مردم از قوانین پیروی می کنند آسان تر شود.

به دلیل آن اقدامات احتیاطی، او گفت که مسائل – مثلاً جایی که شخصی کالایی را می گیرد که ادعا نکرده است – نادر بوده است.

در حالی که این گروه به کندی گسترش می یابد، Sovran گفت که برای هر کسی آسان است که گروه های مبادله آنلاین خود را با دوستان خود راه اندازی کند.

او گفت: “تنها چیزی که لازم است این است که شخصی به فیس بوک برود و بگوید “هی، بیا این کار را انجام دهیم.”

گروهی برای والدین

جنیفر هولوب از این توصیه پیروی کرد. او یکی از اعضای گروه خصوصی Sovran است، اما متوجه شد که تعداد زیادی اقلام کودکان پست شده است.

بنابراین او یک گروه اسپین آف برای والدین به نام «همانطور که رشد می‌کنند چیزی نخر» راه‌اندازی کرد.

هولوب گفت، از آنجایی که کودکان خردسال خیلی سریع رشد می کنند، نیاز به یک گروه جداگانه با تمرکز ویژه تر وجود دارد.

هولوب می‌گوید: «ما می‌خواستیم بچه‌ای داشته باشیم، اما قطعاً نمی‌خواستیم فرزندمان تأثیری دیوانه‌وار بر جهان بگذارد، همانطور که نوزادان با پوشک‌های یکبارمصرف و پلاستیکی که در محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرند، تأثیر زیادی بر دنیا بگذارند».

بنابراین این گروه مبادله شگفت انگیز بوده است.

زنی که یک پیانو اسباب بازی رنگارنگ در دست دارد.
جنیفر هولوب می‌گوید بیشتر اقلامی که برای دخترش دارد، از جمله یک پیانو، از طریق یک گروه مبادله آنلاین که او راه‌اندازی کرده بود، به نام «هیچ چیز را در حالی که رشد می‌کنند» خریداری کرد. (جاناتان میگنو/سی‌بی‌سی)

هولوب گفت که بیشتر چیزهایی که برای دخترش دارد – از جمله اسباب بازی، کتاب و لباس – از گروه مبادله است.

برای پرداخت آن، او مرتباً مواردی را پست می کند که دخترش از آنها بزرگ می شود یا دیگر هیچ علاقه ای به آنها ندارد.

هولوب گفت: «به محض اینکه دخترمان دیگر به چیزی نیاز نداشته باشد یا از آن رشد کند، بلافاصله به گروه مبادله برمی‌گردد، زیرا ما به این چیزها حساسیت داریم.»

یک بار در ماه، Holub یک به‌روزرسانی «در جستجوی» را پست می‌کند که در آن افراد می‌توانند اقلام خاص کودکان مورد نیاز خود را فهرست کنند.

او گفت، همانطور که در مورد گروه عمومی وجود دارد، وقتی آنها رشد می کنند، هیچ چیز را خریداری نکن، به سرعت در حال گسترش است و همچنین بیش از 800 عضو دارد.

یک دلیل همه گیر برای خرید هیچ چیز

لیزل کلارک، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی پروژه «هیچ چیز نخرید»، گفت: «بخرید چیزی یا گروه‌های مبادله‌ای از زمان همه‌گیری به سرعت در سراسر آمریکای شمالی رشد کرده‌اند.

Buy Nothing یک شرکت سودآور مستقر در ایالات متحده است که خرید هیچ چیز یا مبادله گروه ها را در سراسر جهان ردیابی و فهرست می کند و منابعی را برای حمایت از آن جوامع فراهم می کند. (یک شرکت منفعت برای منفعت است و از نظر قانونی باید هدف اجتماعی یا زیست محیطی مفیدی داشته باشد).

یک زن خندان که یک کوله پیاده روی به تن دارد.
Liesl Clark یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پروژه Buy Nothing است که منابعی را برای پشتیبانی از گروه های مبادله آنلاین در سراسر جهان فراهم می کند. (ارسال شده توسط لیزل کلارک)

کلارک گفت که آنها تخمین می زنند که بیش از هفت میلیون نفر در سراسر جهان بخشی از گروه های خرید آنلاین هیچ چیز هستند.

در طول همه‌گیری، در سال اول، یک سوم رشد کردیم و اکنون از نظر تعداد افراد اساساً سه برابر شده‌ایم.»

در کانادا، لیست هیچ چیز بخرید نزدیک به 600 گروه مبادله آنلاین. اما کلارک گفت که این عدد همه آنها را در بر نمی گیرد. برای مثال، گروه‌های خصوصی در سادبری فهرست نشده‌اند.

کلارک گفت که برخی افراد به دلایل زیست محیطی به گروه های خرید هیچ می پیوندند، اما برای برخی دیگر انگیزه مالی نیز وجود دارد.

“با برخی اختلالات زنجیره تامین، با افزایش نرخ بهره، متوجه می شویم که مردم به معنای واقعی کلمه به عنوان یک شبکه ایمنی اقتصادی برای کمک به یکدیگر از طریق این نوع رسانه های اجتماعی چیزی نمی خرند.”

اکنون Buy Nothing نیز برنامه مخصوص به خود را دارد تا افرادی که در فیس بوک نیستند بتوانند در آن شرکت کنند.

لیزل گفت جوانانی که کمتر از فیس بوک استفاده می کنند، به ویژه به این اپلیکیشن به عنوان راهی برای مشارکت در اقتصاد هدیه علاقه مند هستند.