والدین فیلیپینی کانادایی می گویند به دلیل به فرزندخواندگی یک دختر قفقازی با نژادپرستی روبرو می شوند

خبر

خانواده خوان و ادنا بورجا در لحظه ای که زوج لندن، اونتی، دختر نوزادشان الیشا را در سال 2018 به فرزندخواندگی پذیرفتند، کامل شد.

علیرغم اینکه پنج سال گذشته سرشار از عشق و شادی بوده است، بورجاها که فیلیپینی کانادایی هستند، می گویند که دائماً اظهارات منفی از افرادی دریافت می کنند که اغلب آنها را به عنوان دایه های الیشع اشتباه می گیرند زیرا او قفقازی است.

ما می‌دانستیم که این بازخورد را از افرادی دریافت می‌کنیم که می‌پرسند “شما پرستار هستید یا پرستار؟” خوان به سی‌بی‌سی نیوز گفت، زیرا رنگ پوست ما متفاوت است، اما برخی نظرات بسیار آزاردهنده هستند.

آخرین مصیبت این زوج در ماه مارس در یک فروشگاه محلی Shoppers Drug Mart بود، زمانی که آنها می گویند گروهی از زنان با پلیس تماس گرفتند زیرا مشکوک بودند که Borjas ممکن است الیشا را ربوده باشد.

آنها گفتند که دو افسر پلیس اواخر همان شب به درب برجاس آمدند.

بد نیست مراقب امنیت کودکان باشیم، اما چگونه می توان از چند ثانیه قضاوت کرد که ما دخترمان را ربودیم؟– Juan Borja، لندن، Ont.

ادنا گفت: “پلیس آمد و آنقدر محکم و با صدای بلند به درهای ما کوبید که تقریباً مانند جنایتکاران با ما رفتار کردند، اما به محض اینکه در را باز کردیم، بلافاصله عذرخواهی کردند و به ما گفتند که این یک اشتباه بوده است.”

خوان گفت که الیشا در فروشگاه به این زوج “مامان و بابا” صدا می زد و بازیگوش بود. بازدید پلیس باعث ترس و وحشت الیشع شش ساله شد.

آنها گفتند که برجاها داستان خود را به اشتراک می گذارند زیرا می خواهند مردم قبل از قضاوت یا اظهارنظرهای توهین آمیز مراقب باشند.

“اشکالی ندارد که مراقب امنیت کودکان باشیم، اما چگونه می توان از چند ثانیه قضاوت کرد که ما دخترمان را ربودیم؟” خوان گفت. سعی کنید قبل از اینکه حدس بزنید، علائمی مانند غمگین بودن، ترسیدن یا چیزی دیگر را مشاهده کنید.

کری توماس، مدیر خدمات انجمن کمک به کودکان (CAS) لندن و میدلسکس گفت: «نژادپرستی به هر شکلی قابل قبول نیست.

مطمئناً تأثیر بسیار زیادی بر خانواده از نظر بزرگسالانی که نژادپرستی را تجربه می کنند، و همچنین بر روی کودک از نظر اینکه آیا آنها شاهد هستند، خواه اظهار نظر یا عملی که رخ می دهد، دارد.

تماشا | Borjas تجربه خود را در Shoppers Drug Mart به اشتراک می گذارند

خانواده لندنی نظراتی را که اغلب از دیگران درباره دخترشان می گیرند، توصیف می کنند

خانواده خوان و ادنا بورجا در لحظه ای که دختر دو ماهه خود الیشا را در سال 2018 به فرزندی پذیرفتند کامل شده بودند، اما حوادث نژادپرستانه همه چیز را تلخ کرده است.

زوج می گویند باید ثابت کنیم که او دختر ماست

خوان و ادنا می گویند که سعی می کنند در مورد این حوادث با الیشا بسیار شفاف صحبت کنند زیرا نمی خواهند او هیچ گونه احساس سردرگمی یا انزوا داشته باشد.

خوان گفت که این زوج می گویند که از آنها خواسته شده است که هویت خود را در مدرسه دخترشان نیز تأیید کنند.

ادنا گفت، حتی وقتی به مغازه‌ها و جاذبه‌های توریستی در کشورهای دیگر می‌روند، اوراق فرزندخواندگی الیشا و گواهی تولد او را می‌آورند.

او گفت: «ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم که او فرزندخوانده ماست، باید آن را ثابت کنیم و همه مدارک را همیشه همراه خود داشته باشیم.

خانواده بورجا: خوان، ادنا و الیشای شش ساله در حال قدم زدن هستند.
خانواده بورجا: خوان، ادنا و الیشای شش ساله در حال قدم زدن هستند. (ارسال شده توسط خوان بورخا)

توماس گفت، در طول فرآیند ارزیابی و آموزش قبل از فرزندخواندگی، CAS با خانواده‌ها در مورد ترس‌ها و چالش‌های قبلی‌شان در مورد فرزندخواندگی بسیار پیشرو است تا اطمینان حاصل کند که آنها می‌توانند کمک مناسبی از سوی کارکنان پرونده خود و پشتیبانی پس از فرزندخواندگی به خانواده‌ها ارائه کنند.

او گفت: «ما می‌خواهیم درک فرهنگی را ارتقا دهیم و باید مایل به گفتگو باشیم، زیرا تا زمانی که شروع به صحبت و ارتباط اجتماعی با یکدیگر نکنیم، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

خانواده در حال آماده شدن برای نقل مکان به فردریکتون، NB در ماه آینده برای شروع یک کسب و کار جدید هستند، و خوان می گوید که از قبل با گروه های اجتماعی تماس گرفته است تا مردم را از پویایی خانواده اش مطلع کند، به این امید که این حوادث تکرار نشوند.

ادنا گفت: «ما سعی می‌کنیم بفهمیم مردم از کجا می‌آیند، اما همچنین می‌خواهیم آنها ذهنی باز داشته باشند، زیرا می‌خواهیم دخترمان را به گونه‌ای بزرگ کنیم که تنوع زیادی وجود داشته باشد.»