وزیر: گام بعدی در استراتژی خودروهای برقی انتاریو، کارخانه هیدروکسید لیتیوم است

خبر

ویک فدلی، وزیر توسعه اقتصادی انتاریو، آن را «داستان خوابیده» انتقال عظیم صنعت خودرو در استان می‌نامد.

اکنون که تلاش او برای ایجاد تولید خودروی برقی سرتاسر در این استان دو کارخانه باتری سازی را به وجود آورده است، او هدف خود را روی هیدروکسید لیتیوم، یکی از اجزای حیاتی این باتری ها، معطوف کرده است.

فدلی در مصاحبه ای گفت که دو یا سه “چشم انداز بسیار خوب” برای آوردن تاسیسات هیدروکسید لیتیوم به استان، با نگاهی خاص به شمال انتاریو وجود دارد.

او گفت: “ما به دور دنیا سفر کرده ایم و این افراد بالقوه را جذب کرده ایم.” “(این) کاملا ضروری است. شما نمی توانید باتری بدون لیتیوم هیدروکسید بسازید.”

خودروهای الکتریکی – در حال حاضر – با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کنند که از یک کاتد، آند، جداکننده و یک الکترولیت مایع تشکیل شده‌اند تا یون‌های لیتیوم بین کاتد و آند حرکت کنند.

لیتیوم یکی از مواد خام کلیدی مورد نیاز برای باتری‌های لیتیوم یونی است – سایرین شامل نیکل، کبالت، منگنز و گرافیت هستند – اما برای استفاده در این باتری‌ها باید به ترکیب شیمیایی لیتیوم هیدروکسید تبدیل شود.

پس از اینکه استان در مارس 2022 اعلام کرد که خودروساز Stellantis و باتری‌ساز کره‌ای LG Energy Solution یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی به ارزش 5 میلیارد دلار در ویندزور، اونت. فدلی گفت که باتری ها.

چند ماه بعد، Umicore تأسیسات کاتدی را در شرق انتاریو اعلام کرد و در ماه مارس امسال، فولکس واگن اعلام کرد که یک کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در سنت توماس، اونت ایجاد خواهد کرد. این استان در تلاش است تا «مگا سایت‌های بزرگ‌تر» را شناسایی کند، مانند مکانی که فولکس واگن در آن راه‌اندازی خواهد کرد.

فدلی پیش بینی می کند: «داستان خواب یک تأسیسات هیدروکسید لیتیوم خواهد بود. اما باید به زودی اتفاق بیفتد.

“همه به دنبال یک شریک رقص در سال آینده هستند. بنابراین در حالی که پنجره فرصت در حال حاضر باز است، در سال آینده شروع به بسته شدن خواهد کرد، زیرا همه باید (برای ایجاد زنجیره های تولید) اقدام کنند.”

صنعت می‌گوید پروژه‌های استخراج لیتیوم در انتاریو کم است

اما تأسیسات مورد انتظار هیدروکسید لیتیوم – یا دو – به منابع لیتیوم نیاز دارند.

کریس هاجسون، رئیس انجمن معدن انتاریو، گفت که کبک لیتیوم را استخراج می کند و منابع جهانی دیگری از جمله استرالیا و آمریکای جنوبی وجود دارد، اما چند پروژه اکتشافی پیشرفته دولتی نیز در انتاریو در حال انجام است.

او گفت: «تقاضای واقعی برای کالاها در زنجیره تامین وجود دارد. دو عامل وجود دارد: یکی ژئوپلیتیک و دیگری تغییر آب و هوا.

هاجسون گفت که تسلا – همچنین شایعه شده است که به انتاریو چشم دوخته است – صنعت خودرو را با ساختن کارخانه‌های باتری‌سازی نزدیک به مواد اولیه «انقلاب» کرد.

او گفت: “آنها سرمایه گذاری های بزرگی را در مکان های نزدیک به عرضه انجام می دهند و اکنون همه شرکت های خودروسازی آن را دنبال می کنند.”

جف کیلین، مدیر سیاست‌گذاری و برنامه‌های کاوشگران و توسعه‌دهندگان، گفت: نقشه زمین‌شناسی انتاریو نشان می‌دهد که بخش‌های عظیمی از استان وجود دارد که پتانسیل اکتشافات لیتیوم را دارند و راه‌اندازی یک تأسیسات هیدروکسید لیتیوم می‌تواند اکتشافات بیشتری را تحریک کند. انجمن کانادا

او گفت: «با افزایش ظرفیت تولید لیتیوم در انتاریو، مطمئناً اقتصاد را برای مردم امکان‌پذیرتر می‌کند تا بیرون بروند و اکتشاف کنند و ذخایری پیدا کنند که ممکن است از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد».

“این یک هویج است که به انگیزه فعالیت اکتشافی کمک می کند.”

وزیر توسعه اقتصادی انتاریو، ویک فدلی، طی یک اعلامیه باتری الکتریکی در کینگستون در 13 ژوئیه 2022 صحبت می کند.
وزیر توسعه اقتصادی انتاریو، ویک فدلی، طی یک اعلامیه باتری الکتریکی در کینگستون در 13 ژوئیه 2022 صحبت می کند. (لارس هاگبرگ/ مطبوعات کانادا)

برخی از اولین ملل مخالف استخراج حلقه آتش بودند

انتاریو در حال حاضر کبالت و نیکل، دو ماده معدنی کلیدی دیگر برای باتری های خودروهای الکتریکی تولید می کند، اما به گفته این صنعت، ممکن است منابع دیگری از این مواد در سراسر استان وجود داشته باشد.

اما بسیاری از مواد معدنی حیاتی مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است در حلقه آتش، در حدود 500 کیلومتری شمال شرقی خلیج تندر، یافت شوند. فعالیت‌های معدنی در آن منطقه منبع قوی تنش با جوامع ملل اول در آن منطقه است و وعده می‌دهد که همچنان ادامه خواهد داشت.

کشورهای اول در سراسر قلمرو پیمان 9، که بخش اعظم شمال انتاریو را در بر می گیرد، اخیراً شکایتی را علیه استان و دولت فدرال به راه انداختند و مدعی شدند که درباره تصمیمات مربوط به سرزمین خود به درستی با آنها مشورت نشده است.

رهبران این جوامع در ماه‌های اخیر بارها به مجلس قانون‌گذاری رفته‌اند تا مخالفت خود را با جاده‌سازی برای حلقه آتش و عدم رایزنی روشن کنند.

یکی از اعضای اولین ملل در حالی که ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی از مجلس قانونگذاری خارج می شد فریاد زد: “شما ماهی خاویاری ما را نخواهید گرفت، گوزن های ما را نخواهید گرفت.”

برخی از رهبران جوامع معاهده 9 گفته اند که آنها فقط با برتر داگ فورد ملاقات خواهند کرد، نه شرکت های معدن. وکیل آنها می‌گوید یکی از گام‌های بعدی در چالش حقوقی، تنظیم دستور توقف فعالیت‌های معدنی و ساختمانی در زمین‌هایشان خواهد بود.

کیلین، از انجمن جستجوگران و توسعه دهندگان، گفت که سازمان او اعضای خود را تشویق می کند تا روابط اولیه با جوامع بومی ایجاد کنند.

او گفت: «شرکت‌ها باید آگاه باشند که با جوامعی که تحت تأثیر قرار می‌دهند، یا جوامعی که در اطراف آنها فعالیت می‌کنند، در اوایل و غالباً درگیر شوند».

“فرآیندهای نظارتی تنها یک تکه از پازل هستند… آنها اغلب باید فراتر از آن بروند تا مطمئن شوند که توافقات و روابط واقعی و درستی می توانند ایجاد شوند.”