پرسش و پاسخ: درس های سواد مالی برای دانش آموزان لندنی دارایی است

خبر

اولین بار چه زمانی با بودجه، ترازنامه و نرخ بهره آشنا شدید؟ این احتمال وجود دارد که تا زمانی که به خوبی از مدرسه خارج نشده باشید و نیاز به گرفتن برخی تصمیمات مالی بزرگ مانند سرمایه گذاری یا خرید خانه داشته باشید.

دولت انتاریو اخیراً برنامه درسی را به روز کرد تا شامل سواد مالی در کلاس های ریاضی از کلاس های 1 تا 9 و مطالعات شغلی در کلاس 10 شود. انتظار می رود که دانش آموزان در مورد امور مالی شخصی و نحوه ارتباط آن با دنیای اطراف خود آموزش ببینند.

ربکا زاندبرگن مجری CBC London Morning با دو معلم محلی که در کلاس های خود سواد مالی تدریس می کنند صحبت کرد. مارک موریسون یک معلم کلاس 7/8 در مدرسه دولتی Tecumseh است و Cassie Tamminga ریاضی کلاس 9 را در موسسه کالج منطقه Strathroy تدریس می کند.

موارد زیر برای وضوح ویرایش شده است.

RZ: مارک، چگونه این برنامه درسی سواد مالی را پذیرفته اید؟ در کلاس خود چه می کنید؟

MM: ما واقعاً روی آموزش دادن به دانش آموزان تمرکز می کنیم که چه گزینه هایی در دنیای امروز ما وجود دارد. زمانی که آنها باید تصمیم بگیرند و به دنیا بروند، سیستم بانکی دارند، مشاوران مالی دارند. آنها به ایالات متحده سفر می کنند، آنها باید در مورد مبادلات ارز یاد بگیرند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه به مرکز خرید وایت اوکس بروند و به یک فروشگاه بروند و یک شلوار جین بخرند، و 30 درصد تخفیف دارد، آنها باید یاد بگیرند که چگونه تخفیف های مربوط به آن را محاسبه کنند.

در ریاضیات، ما بر روی سوالات دنیای واقعی تمرکز می کنیم که در زندگی آنها کاربرد دارد. در حال حاضر، ما در حال انجام یک بازار کارآفرینی بزرگ هستیم. بچه ها دارند کسب و کار می سازند. آنها باید یک مرور کلی مالی از شرکت انجام دهند، درآمدها بر هزینه ها، سودهای پیش بینی شده آنها چیست. ما در حال حاضر برخی از این کارها را انجام می دهیم، که بسیار سرگرم کننده است و ما واقعاً سعی می کنیم همه چیز را در کلاس انجام دهیم و آن را در شرایط و موقعیت های دنیای واقعی به کار ببریم.

سه کلمه کلیدی برای موفقیت مالی

دانش آموزان دبستان و دبیرستان لندن با معلمان مارک موریسون از مدرسه دولتی Tecumseh و Cassie Tamminga از موسسه کالج منطقه Strathroy در حال یادگیری بودجه در دنیای واقعی هستند.

RZ: آیا آنها به آن علاقه دارند یا هیچ واکنشی از جانب بچه ها وجود دارد؟

MM: به نظر می رسد آنها به آن علاقه دارند. ما خیلی زود سه چیز سریع را اجرا کردیم: دادن، پس انداز و خرج کردن در کلاس درس. بنابراین فقط این ایده که با پولی که دارند، فرصتی وجود دارد که با اولین ثمرات خود سخاوتمندانه باشیم. نیازهای زیادی وجود دارد، بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی که نیاز به حمایت دارند. و ما در مورد پس انداز صحبت می کنیم، بنابراین در مورد ایده سرمایه گذاری برای آینده صحبت می کنیم. پنج سال بعد آنها به دانشگاه می روند. خوب، چه کسی برای آن پول می دهد؟ ما این سؤالات را می‌پرسیم و از آنها می‌خواهیم که این بحث‌ها را در خانه با خانواده‌هایشان داشته باشند.

RZ: Cassie، شما به دانش‌آموزان کلاس نهم تدریس می‌کنید، برای معرفی سواد مالی چه می‌کنید؟

CT: آنها هر روز در خانه با گفتگوهایی روبرو می شوند. آنها به آنچه در جهان در رسانه های اجتماعی می گذرد گوش می دهند، چیزهای وحشتناکی در آینده مالی آنها وجود دارد، و می خواهند بدانند در مورد آن چه باید بکنند. آنها زبان را می خواهند. آنها می خواهند بفهمند. و هنگامی که آنها ابزار را در اختیار دارند، هیجان زده می شوند، آنها برای دانستن بیشتر هیجان زده می شوند. من اغلب با مقالات CBC شروع می کنم. من آنها را برای خودم می فرستم و سپس آنها را بالا می برم و از آنها می خواهم که تفکر انتقادی انجام دهند.

به عنوان مثال، شما مقاله ای در مورد گران شدن سبد خرید تهیه کرده اید. در این مقاله، آنها سال 2021 را با سال 2022 مقایسه کردند، بنابراین ما آن را به سال 2023 رساندیم. آنها واقعاً می توانند به قیمت کره بادام زمینی کرافت که 12 درصد افزایش می یابد، مرتبط باشند، اما آنها نمی دانستند که آیا این عدد بزرگی است یا نه. . یکی گفت: “اوه، این به تورم ربط دارد.” بنابراین آنها آن را در گوگل جستجو کردند و دیدند که روند تورم قبل از همه گیری حدود دو درصد است. ماه به ماه از طریق همه‌گیری که از یک درصد به صفر تا منفی می‌رسید، می‌توانستند به شما بگویند در آن زمان در جهان چه می‌گذشت، و سپس به اکنون که حدود پنج درصد است. آنها گفتند: “بله، 12 درصد عدد بزرگی است.” و سپس آنها در مورد آن و اینکه چگونه دستمزد والدینشان مطابق با آن نیست فکر کردند.

گوش دهید: معلمان مارک موریسون و کاسی تامینگا در مورد آموزش سواد مالی در کلاس های ابتدایی و دبیرستان خود در صبح لندن صحبت می کنند:

صبح لندن8:20دو معلم محلی با بودجه بندی و نرخ بهره در برنامه درسی خود کار می کنند

تغییر اقتصاد و هزینه زندگی، برنامه درسی سواد مالی انتاریو را بیش از هر زمان دیگری مرتبط کرده است. معلمان مارک موریسون از مدرسه دولتی Tecumseh و Cassie Tamminga از موسسه دانشگاهی ناحیه Strathroy با لندن Morning در مورد اینکه چگونه واقعیت های فعلی را در آموزش دانش آموزان خود در مورد پول ترکیب می کنند صحبت کردند.

RZ: آیا شما این احساس را دارید که دانش آموزان کلاس شما در مورد برخی از این سوالات مالی در خانه در اطراف میز شام صحبت می کنند؟

MM: من فکر می کنم برخی از آنها هستند. من فکر می کنم برخی از آنها بسته به زندگی خانگی آنها احتمالاً اینطور نیستند. وقتی آن را در کلاس معرفی می کنیم، سعی می کنیم نسبت به نیازهای مختلف اتاق حساس باشیم. اما آنها 12، 13، 14 سال دارند و می توانند به این چیزها فکر کنند. بنابراین ما سعی می کنیم حداقل آنها را افشا کنیم در صورتی که چیزی با شکم آنها خوب می نشیند و آنها، می دانید، بعداً در زندگی که مجبور به گرفتن این تصمیمات هستند، می توانند آنها را جدی بگیرند.

RZ: Cassie، در مورد کلاس شما چطور؟

CT: از نظر قطعه اضطراب که گاهی وارد این گفتگوها می شود. یکی از چیزهایی که امسال به آن توجه کرده ایم، صحبت در مورد داشتن یک برنامه است. بنابراین هر چیزی که وارد زندگی می‌شویم، مهم است که بپرسیم، “من چه کار می‌کنم؟” چرا این کار را انجام می دهم؟ و سپس برای اجرای یک طرح. اضطراب اغلب در صورت عدم وجود برنامه به وجود می آید. بنابراین وقتی شب به رختخواب می رویم و بدهی مالی داریم، باید تصمیم بگیریم که آیا به آن تعطیلات برویم یا آن لباس را بخریم. اگر ندانیم در حساب بانکی چه چیزی وجود دارد، تصمیم گیری دشوار است. هنگامی که ما آنها را بی‌رویه درست می‌کنیم، در نهایت با بدهی مواجه می‌شویم، این فشار را با خود به رختخواب می‌کشیم و بر عادات خواب ما تأثیر می‌گذارد. به طور کلی بر سلامت ما تأثیر می گذارد.