پرسش و پاسخ: رویاهای ما در مورد خود و ارتباط با جهان چه چیزی می توانند به ما بگویند

خبر

آیا تا به حال از یک رویای واضح بیدار شده اید و تعجب می کنید که چه معنایی دارد؟

شارون اسلیوینسکی، پروفسور دانشگاه وسترن، در حال مطالعه است که رویاها می توانند درباره خود، روابط ما با دیگران و دنیای اطرافمان به ما بگویند. کار اسلیوینسکی منجر به ایجاد موزه رویاها شد که جرقه ای برای پخش پادکست نگهبانان خواب و یک قرارداد ضبط برای نوازنده ای که برای این پروژه صداگذاری می کرد، شد.

اسلیوینسکی با ربکا زاندبرگن میزبان صبح لندن در مورد اهمیت رویاها صحبت کرد.

موارد زیر برای طول و وضوح ویرایش شده است.

RZ: چرا اینقدر به رویاها علاقه دارید؟

SS: رویاها برای من مهم هستند زیرا آنها همیشه در مرکز فرهنگ بشری بوده اند. ما در حال رویاپردازی موجوداتی هستیم، اما این از بین رفته است. من فکر می کنم حداقل در دنیای غرب، ما علاقه خود را به رویاها از دست داده ایم.

RZ: رویاهای ما چه چیزی می توانند به ما بیاموزند؟

پرتره شارون اسلیوینسکی
شارون اسلیوینسکی خالق موزه رویاها و استاد دانشکده اطلاعات و مطالعات رسانه در دانشگاه وسترن است. (دانشگاه غرب)

خوب، آنها شکل بسیار مهمی از فکر هستند. می دانید، بسیاری از نوآوری های اجتماعی بزرگ از رویاها سرچشمه می گیرند. وقتی بیدار هستیم به آن به عنوان خیالبافی یا یک ذهن سرگردان یا خیال پردازی فکر می کنیم.

به نظر می رسد معلمان از زمانی که دانش آموزان توجه نمی کنند متنفرند، اما در واقع، در آن زمان است که برخی از مهم ترین تفکرات اتفاق می افتد. و محققان، به ویژه دانشمندان علوم اعصاب، اکنون شروع به درک این موضوع کرده اند که رویا در واقع یک فرآیند ذهنی مهم است که به تنظیم هیجانی کمک می کند. این به یک سری چیزها کمک می کند، و اگر رویاهایمان را از دست بدهیم، فضای خواب خود را از دست می دهیم و انواع اتفاقات بد شروع می شود.

RZ: پروژه موزه رویاها در مورد چیست؟

SS: موزه رویاها پروژه ای است که جنبه اجتماعی و سیاسی دارد. در تلاش است تا به این موضوع فکر کند که چگونه رویاها به زندگی مشترک سیاسی ما کمک می کنند.

فقط به عنوان یک آرشیو ساده شروع شد. من در مورد اهمیت اجتماعی و سیاسی رویاها تحقیق می‌کردم و متوجه شدم که همه این رویاهای شگفت‌انگیز و سوابق تاریخی، مانند نلسون ماندلا، زمانی که در جزیره روبن بود، یک کابوس تکراری دیده بود. من مکانی می خواستم که آن را بگذارم تا مردم به آن دسترسی داشته باشند. اگر فقط به دنبال رویاها می‌گردید، می‌دانید که مانند نلسون ماندلا، می‌توانید آن را پیدا کنید. می دانید، آنها همه جا هستند، اما مکانی مرکزی برای پیدا کردن آنها وجود ندارد.

RZ: آیا رویاها واقعاً به ما می گویند که ذهن ما، به نوعی ناخودآگاه، در مورد چه چیزی نگران یا مضطرب است؟

SS: شما می توانید آنها را به عنوان راهی برای کار از طریق درگیری عاطفی در نظر بگیرید، آنها تقریباً مانند یک درمانگر هستند که در شب برای ما اتفاق می افتد. آن‌ها کمک می‌کنند تا هر چیزی را که نگرانش هستیم، مرتب کنیم.

گوش کن | پروفسور شارون اسلیوینسکی با ربکا زاندبرگن میزبان صبح لندن در مورد اهمیت رویاهای ما صحبت می کند:

صبح لندن5:18رویاهایتان به شما چه می گویند؟

شارون اسلیوینسکی استاد اطلاعات و مطالعات رسانه ای دانشگاه وسترن و خالق موزه رویاها است. اسلیوینسکی به لندن صبح می‌گوید که چرا می‌خواهد رویاها را حفظ کند و کجا به دنبال معنای عمیق‌تری در رویاهای خود باشیم.

RZ: من به یاد دارم که خواب هایی در مورد افتادن دندان هایم دیدم و ظاهراً معنایی داشت. آیا نمونه هایی وجود دارد که «آن رویا» به معنای «این» باشد؟

SS: مردم می خواهند یک نوع کتاب جهانی وجود داشته باشد که بتوانید به آن مراجعه کنید. بنابراین، بسیاری از مردم برای پاسخ به این سوال به گوگل مراجعه می کنند، که بهترین راه برای انجام آن نیست. شما تمام منابعی را که نیاز دارید در اختیار دارید، به عبارت دیگر، باید فقط به دنبال تداعی‌های خود برای هر عنصری از رویا باشید که به شما کمک می‌کند، و فقط به اندازه کافی ساکت باشید تا به افکاری که می‌آیند توجه داشته باشید، نه دنبال کردن پاسخ. .

RZ: آیا راهی برای تقویت مهارت های خود در به خاطر سپردن رویاهای خود یا حتی درک آنها وجود دارد؟

SS: شما باید آرام بمانید و باید اجازه دهید افکار و تصاویر بیایند. فوراً به تلفن خود دست نزنید، پاسخی را در گوگل جستجو نکنید، فقط صبور باشید و پذیرای چیزی باشید که به ذهنتان می رسد.

همچنین نکات و ترفندهای کوچکی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا سعی کنید با زندگی رویایی خود هماهنگ شوید یا هماهنگ شوید. می‌توانید شب‌ها یک مانترا کوچک انجام دهید و بگویید: “من می‌خواهم یک رویا ببینم.” می دانید، آن پیشنهادهای خودکار کوچک، واقعاً کار می کنند.

همچنین یک دفترچه یادداشت کوچک در کنار تخت خود داشته باشید و با رویاها بمانید و فقط هر آنچه را که به یاد دارید یادداشت کنید. فقط سعی کنید در آن فضای ذهنی، آن شیوه پردازش فکر بمانید.