پلیس ویندزور از اختیارات SIU تخطی کرد و با شاهدان در تیراندازی مرگبار مصاحبه کرد.

خبر

واحد تحقیقات ویژه انتاریو (SIU) می گوید که پلیس ویندزور با چندین شاهد مصاحبه کرد، در حالی که صلاحیت آنها برای انجام این کار نبود. تیراندازی مرگبار اوت 2022.

در گزارشی که توسط شعبه استانداردهای حرفه ای خدمات پلیس ویندزور منتشر شد، از این اشتباه به عنوان “نقض جدی” یاد شده است.

در این بیانیه آمده است: «این گونه رفتارها استقلال SIU را تضعیف می‌کند و اعتبار کار آن را به خطر می‌اندازد و اعتماد عمومی به پلیس و نظارت پلیسی را از بین می‌برد.»

حوالی ساعت 2:30 بعدازظهر در 15 اوت 2022، افسران پلیس ویندزور به منطقه‌ای در مرکز شهر که در آن مردی قمه در دست داشت پاسخ دادند – خریداری شده در یک گروفروشی نزدیک – و تهدید مردم در یک تقاطع.

به گفته SIU، با بالا گرفتن اوضاع، یک افسر زن از یک تیزر بر روی مرد استفاده کرد، سپس یک افسر مرد اسلحه او را شلیک کرد.

آلن اندکیلد 70 ساله به دلیل اصابت گلوله به شکم به بیمارستان منتقل شد و بعدا درگذشت. خانواده و دوستان به سی بی سی نیوز گفتند که او با اعتیاد و بیماری روانی دست و پنجه نرم می کرد.

SIU می گوید که از تیراندازی پلیس در ساعت 3 بعد از ظهر آن روز مطلع شد و دستور خود را اعلام کرد و بازرسان را در ساعت 3:10 بعدازظهر اعزام کرد – در ساعت 7:10 بعد از ظهر به صحنه رسیدند.

ماشین‌های پلیس یک تقاطع مرکز شهر را با ماشین‌ها و نوار احتیاط مسدود می‌کنند.
تقاطع Wyandotte و Ouellette در مرکز شهر ویندزور پس از یک تیراندازی مرگبار، در 15 اوت 2022 نشان داده شده است. SIU در نهایت هیچ دلیل منطقی ای پیدا نکرد که افسر مردی که به قربانی شلیک کرده است مرتکب یک جرم جنایی شده است. (مایک ایوانز/سی بی سی)

در این گزارش آمده است که افسران پلیس ویندزور پس از تیراندازی، قبل از رسیدن SIU، اظهاراتی را از چندین شاهد غیرنظامی دریافت کردند.

“دریافت اظهارات شاهد غیرنظامی وظیفه واحد تحقیقات ویژه به عنوان بازپرس اصلی است و نقض وضعیت رهبری آنها است.”

در نتیجه، آموزش در سطح خدمات برای سرویس پلیس ویندزور در مورد “آموزش مجدد در مورد نقش SIU” توصیه شد.

این آموزش در ژانویه آغاز شد و قرار است در طول سال 2023 ادامه یابد، تا زمانی که هر افسر آن را دریافت کند.

در دسامبر 2022، جوزف مارتینو، مدیر SIU، هیچ دلیل منطقی مبنی بر اینکه افسر مردی که به Aandkilde شلیک کرد، مرتکب جرم جنایی شده است، پیدا نکرد.

مارتینو می‌گوید: «نمی‌توان به‌طور منطقی نتیجه‌گیری کرد که مقام موضوع زمانی که تصمیم گرفت با یک تهدید مرگ‌بار قریب‌الوقوع با توسل به نیروی کشنده خود مقابله کند، بیش از حد عمل کرده است».

عمدی نبود. ضرری برای پرونده نداشت اما اشتباهی بود که مرتکب شدیم که تعمیر کردیم.– رئیس پلیس ویندزور جیسون بلایر

رئیس پلیس ویندزور، جیسون بلر، می‌گوید که حوادثی مانند تیراندازی‌های مرگبار اغلب در شهر یا منطقه اتفاق نمی‌افتد و افسران «آن درجه» گاهی اوقات به طور غریزی پاسخ می‌دهند.

بلر گفت: «یکی از کارهایی که ما نباید انجام دهیم این است که با شاهدان در صحنه مصاحبه کنیم، که کاملاً برعکس غریزه ای است که هر افسر پلیس در هر جنایتی دارد.

عمدی نبود، ضرری برای پرونده نداشت، اما اشتباهی بود که مرتکب شدیم و تعمیر کردیم.»

مردی با موهای خاکستری پشت تریبون ایستاده است.
رئیس پلیس ویندزور، جیسون بلر، گفت که ناظر در صحنه تیراندازی مرگبار در مرکز شهر در اوت 2022 به اشتباه به افسران دستور داد تا بهترین اظهارات را از مردم منطقه دریافت کنند. (استیسی جانزر/سی بی سی)

بلر می گوید که سرپرستان و افسران خیابانی همگی در حال آموزش مجدد هستند.

“ما باید آنها را در شرایط خاصی آموزش دهیم تا کارهایی را که به طور معمول برای آنها آموزش دیده اند انجام ندهند. این یک اشتباه از طرف ما بود. این یک نادیده گرفتن از ناظر در صحنه بود. ما از آن زمان این تعمیر را برای خود انجام دادیم. آموزش.”


با فایل هایی از جنیفر لا گراسا.