پهپادهای هوایی با امدادرسانی در شمال انتاریو اعتبار دارند

خبر

اسکات گرانت، رئیس اداره آتش نشانی داوطلبانه Moosonee، می گوید که سرمایه گذاری 46000 دلاری تنها در هفته گذشته جان دو نفر را نجات داده است.

یک پهپاد حرارتی DJI 30 Matrice، که توسط این وزارتخانه خریداری شده بود، بیش از یک سال پیش، تاکنون به بیش از ده ها حادثه در منطقه پرواز کرده است، از جمله پیدا کردن مردی که چهارشنبه شب در میان بوته ها گم شده بود.

و یکشنبه شب، آتش‌نشانان داوطلب، زنی را پیدا کردند که در حال حاضر نشانه‌هایی از هیپوترمی را نشان می‌داد که روی یک تکه یخ در رودخانه موس به دام افتاده بود.

نجات چشمگیر با تماس با 9-1-1 و آتش نشانان محلی حدود ساعت 9:30 شب آغاز شد.

گرانت گفت: «یک زن است، او بیرون روی یخ فریاد می‌زند. “بدیهی است که او گمشده به نظر می رسد و او کاملاً دور از دسترس است.”

چند هفته قبل، یخ ها شکسته شدن قریب الوقوع و سالانه خود را آغاز کرده بودند و چندین تکه آب آزاد قابل مشاهده بود.

گرانت گفت که با تیم هواپیمای بدون سرنشین خود تماس گرفت که با او در کنار ساحل رودخانه ملاقات کردند. خورشید غروب کرده بود و چراغ قوه خدمه در تلاش برای یافتن زن در رودخانه تقریباً بی فایده شد. گرانت با استفاده از بوق گاو با خانم صحبت کرد و او را تشویق کرد که آرام بماند در حالی که تیم ها مسیری را در میان یخ های خائنانه طراحی می کنند.

گرانت گفت: “مطمئنم که بودن در بیرون بسیار وحشتناک است، به خصوص زمانی که هوا تاریک می شود.” ما به سختی توانستیم او را در آن نقطه بیرون بیاوریم. و ما نمی‌توانیم خدمه را بدون اطلاع از محل رفتن آنها روی سطح یخی بفرستیم.

گرانت گفت که از ترس یا وحشت، خانم نیز شروع به سرگردانی در سطح یخ کرد، که تعیین مکان دقیق او را دشوار می کرد. همچنین او را در خطر فرو رفتن در آب یخی قرار می دهد.

یک پهپاد سیاه روی پس زمینه سفید قرار دارد.
سازمان آتش نشانی داوطلب Moosonee یک مدل پهپاد به نام DJI Matrice خریداری کرد که در اینجا نشان داده شده است. (www.altohelix.com)

در حالی که تیم های نجات آب سرد و آتش نشانان در ساحل آماده می شدند، گرانت تیم پهپاد را مستقر کرد.

گرانت گفت: «ما در نهایت او را در فاصله 600 متری از ساحل پیدا کردیم.

هنگامی که مکان او را پیدا کردیم، به هواپیمای بدون سرنشین دستور دادیم که مستقیماً بالای سر فرد شناور شود. بنابراین، با وجود اینکه نمی‌توانستیم او را ببینیم، دقیقاً می‌دانستیم کجاست.»

سپس تیم های نجات توانستند به سمت نقطه حرکت کنند، زن را در یک کشتی بادی قرار داده و او را به ساحل بکشانند.

به گفته وی، کل عملیات حدود 40 تا 45 دقیقه طول کشید، در شرایطی که هر دقیقه اهمیت دارد.

گرانت گفت، هنگامی که به ساحل رسید، زن با علائم هیپوترمی به یک کلینیک بهداشتی محلی منتقل شد. گرانت گفت که از آن زمان «احساس بهتری دارد» و در خانه استراحت می کند.

پهپاد در حال عمل

گرانت می گوید این پهپاد یک “فرصت فوق العاده” برای عملیات جستجو و نجات است.

گرانت گفت: «حتی اگر بدانیم فرد، مثلاً روی یخ کجاست». ما می‌توانیم از آن پهپاد استفاده کنیم و آن را در هوا قرار دهیم و دید 360 درجه خوبی از آنچه در حال انجام آن هستیم، داشته باشیم.»

گرانت گفت: قطعاً به ما اعتماد به نفس بیشتری می دهد که بتوانیم دقیقاً بدانیم وارد چه چیزی می شویم یا به ما ایده بهتری از آنچه وارد می کنیم، می دهد. “این به ما توانایی بسیار خوبی برای برنامه ریزی بیشتر چند قدم جلوتر از زمان می دهد.”

این پهپاد امکان بررسی کامل هوایی از منطقه را فراهم می‌کند و در ساعات کار تیم‌های امدادی صرفه‌جویی می‌کند، تیم‌هایی که معمولاً یک منطقه را با ترتیب دادن خود و پوشاندن زمین در یک الگوی شبکه‌ای جستجو می‌کنند.

او گفت: “این واقعا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ منطقه ای از دست نمی رود.” “هیچ منطقه ای رد نمی شود.”

از هیچ منطقه ای عبور نمی شود– اسکات گرانت، آتش نشان داوطلب Moosonee

سازمان آتش نشانی داوطلبانه Moosonee به لیستی از خدمات اضطراری می پیوندد که از فناوری پهپاد برای نجات جان افراد یا در برخی موارد تحقیق در مورد جنایات استفاده می کنند.

در سال 2021، SafeSight Exploration اعلام کرد که داشته اند یک پهپاد جدید ساخت به طور خاص برای عملیات در موقعیت‌های نجات معدن زیرزمینی، جایی که آوار و دود می‌تواند مانع نجات‌کنندگان شود، سازگار است.

تد هانلی، معاون نجات معدن انتاریو، گفت که یک سناریوی نجات در زیر زمین، محیط چالش برانگیزتری را برای کار با پهپاد ارائه می دهد، زیرا ناشناخته های زیادی وجود دارد، و دود، آتش و آوار می توانند حسگرهای آنها را مختل کنند.

“پهپاد [drone] هنلی گفت: یا هر فناوری رباتیکی که بدون سرنشین باشد، توانایی بازرسی یک منطقه در مواقع اضطراری به طور بالقوه آن درصد گمشده از اطلاعات را به ما باز می‌گرداند که می‌تواند به ما اجازه دهد تصمیمی مطمئن در مورد اعزام یا عدم اعزام امدادگران به یک منطقه بگیریم. .