چگونه محققان UWindsor برای همه گیری بعدی آماده می شوند

خبر

وقتی COVID-19 زندگی روزمره بسیاری از افراد را در سال 2020 تغییر داد، احساس می‌کردم که یک رویداد یک بار در زندگی است.

اما، شیوع بیماری‌های عفونی اجتناب‌ناپذیر است – و اکنون دانشگاه ویندزور در حال راه‌اندازی یک سیستم نظارتی است به این امید که در صورت شیوع بیماری در آینده، سیاست‌گذاران بتوانند از اقداماتی مانند تعطیلی مرزها اجتناب کنند.

تیم تحقیقاتی UWindsor یک کمک مالی دو ساله 500000 دلاری از صندوق New Frontiers in Research دریافت کرد. این پول از یک تیم بین‌رشته‌ای از محققان در ایجاد سیستمی حمایت می‌کند که پاسخ‌های علمی سریع و همچنین انطباق با عوامل بیماری‌زای احتمالی را تضمین می‌کند.

مردی با عینک و پیراهن راه راه به لنز دوربین نگاه می کند.
Kenneth Ng استاد دپارتمان شیمی و بیوشیمی در UWindsor است. (دانشگاه ویندزور)

این تیم شامل متخصصان شیمی، روانشناسی، مطالعات فرامرزی و غیره است. جاه طلبی این است که پاسخ های علمی موثر، مانند آزمایش موثر بیماری ها، می تواند با تحقیق در مورد رفتار انسان همراه شود. این ترکیب در منطقه ای مانند ویندزور-اسکس که شلوغ ترین گذرگاه مرزی در آمریکای شمالی را در خود جای داده است، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کنت نگ، استاد دپارتمان شیمی و بیوشیمی در UWindsor، گفت که همکاری بین رشته‌ای در پاسخ به COVID-19 ضروری است.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «بسیار واضح بود که این فقط یک مشکل علمی نیست و فقط یک مشکل سیاستی نیست. “این نیاز به ورودی از مکان های مختلف دارد.”

جلب افکار عمومی

پاسخ‌های مؤثر به بیماری‌های عفونی مستلزم آن است که مردم انگیزه لازم را برای پایبندی داشته باشند – مانند اجتناب از تماس نزدیک با افراد خارج از خانواده‌تان.

اما، با کار UWindsor در زمینه آمادگی همه‌گیری، محققان می‌خواهند از پاسخ‌های بی‌پرده به همه‌گیری اجتناب کنند و بر نظارت بر پیشرفت هر بیماری جدید تمرکز کنند.

این تمایل وجود دارد که همه درس هایی را که باید بیاموزیم فراموش کنیم و یاد نگیریم– کنت نگ

«به عنوان مثال، بخش روانشناسی [is because] ما فقط در صورتی می‌توانیم افراد را وادار به آزمایش کنیم که انگیزه داشته باشند و بفهمند چرا آزمایش مهم است. افراد مناسبی را که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند هدف قرار نمی‌دهید، شما می‌توانید بهترین آزمایش را در جهان انجام دهید، اما واقعاً کمکی نخواهد کرد.»

نگ گفت که یک بیماری همه گیر دیگر اجتناب ناپذیر است و باید چارچوب هایی برای مقابله با سرایت های غیرقابل پیش بینی آینده ایجاد شود.

او گفت: «تمایلی وجود دارد که همه درس‌هایی را که باید یاد بگیریم فراموش کنیم و یاد نگیریم. “این یک هشدار بود.”

اجتناب از بدترین

یوفنگ تانگ، استادیار شیمی و بیوشیمی، بر ایجاد روش‌های در دسترس تمرکز دارد که از طریق آنها بتوانیم پیشرفت بیماری‌های عفونی را نظارت کنیم. او قبلاً یک آزمایش مبتنی بر بزاق برای COVID-19 در UWindsor و همچنین سایر بیماری های تنفسی ایجاد کرده است.

ماشین ها در گذرگاه دیترویت منتظر می مانند.
گذرگاه های مرزی ویندزور شلوغ ترین گذرگاه های آمریکای شمالی هستند. (جف کوالسکی/گتی ایماژ)

چنین پیشرفت هایی به شهروندان امکان می دهد تا گزینه های بسیار در دسترس تری داشته باشند، در حالی که محققان همچنین می توانند بیماری های جدید را از نزدیک رصد کنند.

تانگ گفت: «در ابتدا ما از سواب بینی استفاده می‌کردیم و باید یک چوب در بینی خود قرار دهید و این بسیار ناراحت کننده است. “اگر به یک کودک پنج ساله نگاه کنید، نمی خواهید چوبی را در بینی او فرو کنید، بنابراین انطباق قطعاً یک مسئله است.”

با ادغام پاسخ‌های علمی و ابتکارات سیاست عمومی با دسترسی آسان، گروه‌های تحقیقاتی امیدوارند که بتوان از بدترین موارد مانند قرنطینه و تعطیلی جلوگیری کرد.

ما در موقعیتی کاملاً منحصربفرد در این منطقه قرار داریم زیرا تقریباً از همه جنبه‌های این رشته دانشمندان داریم.»