کارگران بروس پاور با اکثریت قاطع به اعتصاب در نیروگاه هسته ای رای دادند

خبر

صدها کارمند در نیروگاه هسته ای بروس پاور، در شمال کینکاردین، اونت. با اکثریت قاطع به نفع اعتصاب رای داده اند.

انجمن حرفه‌ای متحد، که نماینده 1200 نفر از تقریباً 4000 کارگر کارخانه است، 98.6 درصد رای مثبت به ترک کار در این هفته داد.

این کارمندان شامل مهندسان ایمنی راکتور، مهندسان محیط زیست، فیزیکدانان بهداشتی مجاز، مدیران خط اول، سرپرستان حفاظت در برابر تشعشع و سرپرستان اتاق کنترل هستند. اتحادیه گفت که آنها از ژانویه بدون قرارداد بوده اند.

Dave Ceksters، معاون محلی اتحادیه گفت: “Bruce Power یک شرکت بسیار سودآور است و دلیل سودآوری آنها از طریق تلاش متخصصان ما در محل ما است.”

این نیروگاه که در سال 2003 تأسیس شد، 30 درصد از برق انتاریو را بر اساس وب سایت شرکت تولید می کند.

جان پیورز، مدیر ارتباطات و روابط رسانه ای بروس پاور، می نویسد: «بروس پاور سابقه طولانی در روابط کاری مثبت دارد و بر ادامه تعامل و گفتگوی باز با جامعه برای دستیابی به یک قرارداد جمعی جدید متمرکز است».

نمایی هوایی از ایستگاه تولید هسته ای بروس پاور در کینکاردین، اونت.
نمایی هوایی از ایستگاه تولید هسته ای بروس پاور در کینکاردین، اونت. (JP Moczulski/Canadian Press)

چکستر گفت که مسائل عمده شامل نوبت کاری اجباری برای کارگران روزمزد، نیاز به مقررات حفاظت از افشاگران، و انعقاد قرارداد کار اعضای اتحادیه است.

او گفت: “پیمانکارها افرادی نیستند که در واقع در جامعه ما زندگی کنند. اعضای ما این کار را می کنند و به اقتصاد محلی کمک می کنند. آنها به جامعه و جوامع محلی کمک می کنند.”

چکستر گفت که موضوع دیگر درخواست کارگران برای داشتن ترتیبات کاری ترکیبی و از راه دور بیشتر است.

چکستر می‌گوید: «آنها در طول همه‌گیری ثابت کردند که می‌توانند از خانه به طور سازنده کار کنند. آنها ثابت کردند که می توانند این کار را به صورت حرفه ای، سازنده، با نظم و انضباط شخصی انجام دهند و معیارهایشان برآورده شود.»

برخی از همان مسائلی که در سال 2019، زمانی که اتحادیه آخرین بار تهدید به اعتصاب کرد، مطرح بود.

“کارکنان ما به نمایندگی از جامعه نقش مهمی در تامین برق پاک و قابل اعتماد برای مردم و مشاغل انتاریو ایفا می کنند و بروس پاور به کار خود برای رسیدن به توافق ادامه خواهد داد و در عین حال بر نقش خود در تامین 30 درصد از برق استان متمرکز خواهد بود. پیورز گفت و همچنین ایزوتوپ های پزشکی مبارزه کننده با سرطان در سراسر جهان.

در 8 ماه مه، اتحادیه درخواست کرد که توسط وزارت کار، مهاجرت، آموزش و توسعه مهارت های انتاریو، یک مصالحه کننده تعیین شود. به گفته چکستر، این روند دو روزه از 7 ژوئن آغاز می شود. چکستر گفت در صورت شکست مجدد مذاکرات، شمارش معکوس 17 روزه برای اقدام قانونی برای اعتصاب آغاز خواهد شد.

در صورت راه رفتن اعضای اتحادیه، ادامه عملیات «ناامن» است

چکستر گفت که در صورت وقوع اعتصاب، اعضای اتحادیه اطمینان حاصل خواهند کرد که بخش‌هایی از کارخانه که بر آن نظارت می‌کنند به طور ایمن تعطیل می‌شوند.

او گفت: “ما احساس می کنیم که ادامه اداره آنها بدون حضور متخصصان ما ناامن است.”

او می افزاید که بروس پاور به آخرین پیشنهاد اتحادیه در 25 آوریل پاسخی نداده است.