کلیسای محلی «نفوذ زیادی» بر نورویچ، اونت دارد. شهرستانی که پرچم پراید را رد کرد

خبر

در یک بعدازظهر هفته اخیر، خیابان اصلی شهر نورویچ مملو از مردمی بود که در کافه محلی گپ می زدند، در اغذیه فروشی ها غذا می خوردند یا مغازه ها را مرور می کردند.

اما ساکنان می گویند که همه چیز در روزهای یکشنبه تغییر می کند، زمانی که جامعه در جنوب غربی انتاریو به طور عمده برای روز استراحت مسیحی بسته می شود، و به یک رویه که عموماً از اوایل دهه 1990 در سراسر استان رها شده بود، می چسبند، زمانی که دولت تعطیلی یکشنبه را لغو کرد.

برای مردم محلی، سکوت یکشنبه – و تصمیم بحث‌برانگیز اخیر برای ممنوع کردن پرچم‌های پراید در املاک شهرداری – به نفوذ بیش از حد یک کلیسا، یعنی جماعت اصلاح‌شده هلند، در نورویچ اشاره دارد.

جیمز فارست، استاد دانشگاه واترلو که بیش از 18 سال است در شهر نورویچ با خانواده خود زندگی می کند، می گوید: «اینجا از یک گروه مذهبی خاص تأثیر زیادی وجود دارد.

من افرادی را می‌شناسم که سعی کرده‌اند کسب‌وکار خود را باز کنند و در روز یکشنبه باز باشند و وزیر با آنها ملاقات کرده است و می‌گوید: “اگر یکشنبه باز بمانید، بی‌کار خواهید بود.”

جماعت اصلاح‌شده هلند، که در سال 1949 در نورویچ تأسیس شد، در ساختمانی خوش‌نظم با گلدسته‌ای سنتی، واقع در شهرستانی با 11000 نفر که توسط زمین‌های کشاورزی احاطه شده است، قرار دارد.

کلیسای “در تصمیم گیری تعبیه شده است”

نورویچ ماه گذشته زمانی که شورای محلی با رأی 3-2 به پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت پرچم پراید در املاک شهرداری رأی داد، توجه را به خود جلب کرد. اکنون فقط پرچم دولت فدرال، استانی و شهری مجاز است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سال گذشته در این شهرستان شاهد چندین مورد خرابکاری بود که شامل پرچم‌ها و بنرهای پراید در حمایت از جامعه LGBTQ بود.

Coun. جان شولتن، که این طرح را معرفی کرد، گفت که می خواهد سیاست پرچم را برای “حفظ وحدت” جامعه تغییر دهد. نه او و نه شهردار جیم پالمر که به این طرح رای مثبت داد، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کالین باتور یکی از چندین ساکنی بود که گفت معتقد است اعتقادات جماعت اصلاح‌شده هلند ممکن است بر رأی شورا تأثیر گذاشته باشد.

باتور در مصاحبه ای گفت: «آن کلیسای خاص در تمام جنبه های تصمیم گیری شهر گنجانده شده است.

بعد از ظهر رانندگی کنید7:51سخنران شورای شهر لندن علیه ممنوعیت پرچم نورویچ

شهرستان نوریچ برافراشتن پرچم هایی که متعلق به گروه های ذی نفع خاص است را در املاک خود ممنوع کرده است. همچنین از به رسمیت شناختن ماه ژوئن به عنوان ماه پراید خودداری کرده است. اقدامات مورد بحث داغ یکی از اعضای شورای شهر لندن را برانگیخت تا کاری را انجام دهد که او می‌گوید معمولاً انجام نمی‌دهد: نوشتن به شهردار. شاون لوئیس، مشاور بخش 2 و معاون شهردار تصمیم خود را با میزبان مهمان کالین باتلر در میان می گذارد.

رهبران کلیسا به درخواست‌های چند مصاحبه روزنامه کانادایی پاسخ ندادند. سی‌بی‌سی لندن نیز درخواست‌های متعددی برای مصاحبه ارائه کرده است که رد شده‌اند.

وب سایت کلیسا مخالفت خود را با حقوق دگرباشان جنسی آشکار می کند و در صفحه “باور” خود می گوید که “هر شکلی از بداخلاقی جنسی (شامل اما نه محدود به همجنس گرایی، لزبینیسم، دوجنس گرایی، حیوان گرایی، زنا با محارم، زنا، زنا و استفاده از پورنوگرافی) گناه و توهین به خدا».

خرید یکشنبه نیست

تارا کینگ، یکی دیگر از ساکنان نوریچ، گفت که «شکاف بزرگی» در شهر بین اعضای کلیسا و دیگران وجود دارد.

او گفت: «آنها به کسب‌وکارها در نورویچ می‌روند و رو در رو به شما می‌گویند، اگر یکشنبه باز باشید، با شما معامله نمی‌کنیم».

Oxford County Pride، یک گروه مدافع، گفت که ممنوعیت پرچم پراید را به کمیسیون حقوق بشر انتاریو برده است.

تامی موری، رئیس این گروه، گفت: “فقط ارائه آن به عنوان یک پیشنهاد در جلسه شهرداری نقض حقوق بشر است، بنابراین ما به همین دلیل شکایت اولیه را ارائه کردیم.”

وی افزود: با توجه به اینکه آنها این طرح را پیگیری کرده اند، یک شکایت ثانویه را پیگیری خواهیم کرد.

Coun. آلیشا استابز، که به این پیشنهاد رای منفی داد، ابراز امیدواری کرد که جنجال پرچم پراید بتواند ساکنانی را که از فراگیری حمایت می کنند بسیج کند.

گروهی از نوجوانان و مادرشان، پرچم‌های پراید و تابلوهایی را در دست دارند
صدها نفر از اعضای جامعه برای اعتراض به آیین‌نامه پیشنهادی در نورویچ آنت، که برافراشتن پرچم‌های پراگرس پراید در املاک این شهرک ممنوع می‌شود، اعتراض کردند. (Isha Bhargava/CBC)

او در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم که ما شاهد گردهم آمدن جامعه برای دفاع از تعلق و دفاع از چیزهایی هستیم که منطقی هستند و چیزهایی که واقعاً می‌توانند به حمایت از جوامع حاشیه‌نشین کمک کنند.»

Coun. Shawn Gear، مخالف دیگر در رای گیری پرچم پراید، در ایمیلی به Canadian Press گفت که “علاقه ای به درگیر شدن در هر نوع مقاله ای که قرار است به مسائل تقسیمی بپردازد، ندارد.”

متیو لوید، دستیار موزه نورویچ و ناحیه، گفت که شخصیت مذهبی محافظه‌کار نورویچ به اوایل قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که پیتر لوسینگ – کواکری از ایالت نیویورک که در سال 1810 وارد این شهر شد، مستقر شد.

لوید افزود که جماعت اصلاح‌شده هلند پس از جنگ جهانی دوم شروع به تقویت حضور خود در شهر کرد و مدتی به زبان هلندی خدمات برگزار کرد.

او در مورد پیروان NRC گفت: «آنها در سراسر انتاریو مستقر شده بودند.» لوید گفت، یکی از عواملی که به نظر می رسد باعث تعمیق شکاف در شهر می شود، بسته شدن دبیرستان دولتی محلی است.

نورویچ هنوز میزبان مدرسه مسیحی Rehoboth است، یک مهدکودک خصوصی تا کلاس 12 که به «چند کلیسای محلی اصلاح‌شده هلندی» خدمات می‌دهد.

اما، از زمانی که دبیرستان محلی بیش از یک دهه پیش تعطیل شد، دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی با اتوبوس به جوامع مجاور دهلی یا وودستاک رفتند.

کارشناس می‌گوید مدرن‌سازی شود یا با انتقاد مواجه شود

لوید گفت: «(دانشجویان) فرصتی برای با هم بودن ندارند. “شما مجبور نیستید از سنین پایین با هم کنار بیایید، زیرا با هم در مدرسه نیستید.”

برای جنیفر سنت پیر، ساکن نوریچ، ممنوعیت پرچم پراید او را مجبور کرده است که این سوال را مطرح کند که آیا می تواند به زندگی در این شهرک ادامه دهد یا خیر.

سنت پیر که در ماه سپتامبر از مونترال به نوریچ نقل مکان کرد، گفت: “بخشی از من باید تصمیم بگیرد که آیا ارزشش را دارد که اینجا بمانم یا نه.”

“این تصور خوبی برای تمدید اجاره نامه در سال آینده به من نمی دهد، زیرا من بخشی از این جامعه هستم. من بخشی از جامعه LGBT+ هستم.”

فارست، از دانشگاه واترلو، گفت که نورویچ باید چشم انداز خود را مدرن کند وگرنه در معرض انتقاد بیشتر عمومی قرار دارد.
او گفت: «من فکر می‌کنم که شهرک باید وارد این قرن شود. من دوست دارم خوشبین باشم، اما گروه بسیار بزرگی است که نمی‌خواهد در این قرن باشد.»