یک لانه غاز در یک پارکینگ در لندن، اونت. این برای یک متفکر خوب است

خبر

وقتی یک خریدار خیلی به لانه‌اش نزدیک می‌شود، گاهی اوقات صدای بوق یا هیس می‌دهد.

در همان نزدیکی، همسرش در یک محیط تنگ در اطراف کارخانه بتونی جایی که او تخم‌هایش را گذاشته است گشت می‌زند.

غاز کانادا نیمی از یک جفت پارکینگ است که توجه زیادی را در خارج از Toys “R” Us در مرکز خرید Argyle در لندن، اونت به خود جلب می کند.

غاز تصمیم گرفته است که در یک گلدان با ران پر از تراشه های چوبی که به هم فشار داده و لانه را تشکیل دهد، تخم بگذارد.

ظرف چند قدمی ورودی Toys R Us در مرکز خرید Argyle فاصله دارد.
گلدان چند قدم از ورودی Toys ‘R’ Us در مرکز خرید Argyle فاصله دارد. (اندرو لوپتون / اخبار سی بی سی)

این یک نقطه شلوغ است که در آن مردم می ایستند و عکس می گیرند. اتومبیل ها فقط چند سانتی متر از غاز دورتر می شوند.

کنار لانه، شخصی یک جعبه مقوایی پر از کاهوی تازه بریده شده گذاشته است. فرد دیگری که نگران این پرندگان است تابلویی را نصب کرده است که از مردم می خواهد با مهربانی فاصله خود را حفظ کنند.

و این دقیقاً توصیه برندون ساموئلز، دانشجوی دکترای زیست شناسی در دانشگاه وسترن و هماهنگ کننده گروه Bird Friendly London است.

چرا پارکینگ؟

ساموئلز گفت: اگرچه ممکن است یک پارکینگ مکانی ضعیف برای یافتن لانه به نظر برسد، اما غیرمعمول نیست. او گفت که غازها اغلب فضاهای باز را انتخاب می کنند تا بتوانند شکارچیان پیشرو را تشخیص دهند.

زمین‌های چمن‌زار، پارکینگ‌ها، کاشت‌ها می‌توانند برای غازی جذاب باشند که به دنبال مکانی امن برای لانه‌سازی است که شاید کمی از شکارچیان دور باشد.– برندون ساموئلز، لندن دوستدار پرندگان

او گفت: «زمین‌های چمن، پارکینگ‌ها، مزارع کاشت، می‌توانند برای غازی جذاب باشند که به دنبال مکانی امن برای لانه‌سازی است که شاید کمی از شکارچیان دور شود. روشی که ما فضاهای عمومی خود را از جهاتی طراحی می کنیم، برای لانه سازی غاز مفید است.

ساموئلز گفت غازهای کانادایی باهوش هستند و پس از بیرون آمدن از جوجه غازها به شدت از لانه خود و جوجه غازها دفاع خواهند کرد.

غاز در حال مراقبت از این کلاچ شش تخمی است.
غاز در حال مراقبت از این کلاچ شش تخمی است. (اندرو لوپتون/سی بی سی)

او گفت: “آنها تک همسر هستند، مدت زیادی زندگی می کنند، خاطرات خوبی دارند و بنابراین به جایی که موفق بوده اند برمی گردند.”

ساموئلز همچنین گفت غازهای کانادا تحت قانون کنوانسیون پرندگان مهاجر محافظت می شوند. توزیع آنها به هر شکلی در حالی که آنها در حال لانه سازی هستند می تواند منجر به جریمه های شدید شود.

پرندگان معمولاً تا رسیدن ماه مه حرکت می کنند.

وی گفت: این یک مشکل موقتی است. اگر به آنها فضا بدهیم و به جایی که تعلق دارند احترام بگذاریم، آن‌ها همین کار را برای ما خواهند کرد.»