یک گوشی هوشمند 5G سطح مبتدی که اکثر کادرهای صحیح را علامت می‌زند – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

طرفداران
– نرم افزار تمیز
– کیفیت ساخت خوب
– تعداد خوبی از باندهای 5G نسبت به قیمت
– عمر باتری خوب
– نرخ تازه سازی 90 هرتز بر روی نمایشگر
– عملکرد خوب نسبت به قیمت
– بسته ارزش برای پول

منفی
– به نظر می رسد صفحه نمایش از بین رفته است زیرا کنتراست ندارد
– شارژ آهسته
– ماژول دوربین می توانست بهتر باشد

قیمت: 11999 روپیه برای نسخه آزمایش شده 6 گیگابایت + 128 گیگابایت.
رتبه بندی: 3/5

با توجه به برخی برندهای چینی گوشی هوشمند در حال حاضر، کاملاً قابل درک است که مردم به دنبال گوشی هوشمندی با قابلیت 5G باشند که کاملاً در هند ساخته شده است. لاوا، برند هندی گوشی‌های هوشمند که از سال 2021 تلاش می‌کند به بازار بازگردد، دستگاه‌هایی برای ارائه دارد. Lava Blaze 5G یکی از این دستگاه‌ها است.

بررسی Lava Blaze 5G (11)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

از آنجایی که نسخه پایه، نسخه 4 گیگابایتی + 128 گیگابایتی از 10999 روپیه شروع می شود، Lava Blaze 5G شاید ارزان ترین گوشی هوشمند 5G در هند باشد. علاوه بر قیمت، گوشی هوشمند دارای موارد بسیار محکمی است، حداقل روی کاغذ. به عنوان مثال، دارای یک باتری جامد 5000 میلی آمپر ساعتی، یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سری ویژگی های بیشتر است.

بنابراین اگر به دنبال یک گوشی هوشمند ارزان قیمت 5G هستید، Lava Blaze 5G چگونه جمع می شود و آیا ارزش پول و وقت شما را دارد؟ نگاهی می اندازیم.

بررسی Lava Blaze 5G (12)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

بررسی Lava Blaze 5G: طراحی
Lava Blaze 5G زیبایی بسیار تمیزی دارد. لاوا علیرغم قیمتش از شیشه برای پنل عقب استفاده کرده است که در واحد سبز شیشه ای ما روکش مات داشت. قاب اطراف دستگاه با وجود پلاستیکی بودن، احساس ارزانی و چسبندگی ندارد. ما همچنین از نحوه برخورد پنل پشتی با اثر انگشت لذت می بریم – هیچ اثری از آن وجود ندارد.

بررسی Lava Blaze 5G (5)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

لبه‌ها صاف هستند که این تصور را ایجاد می‌کند که دستگاه در دست گرفتن تیز است، اما اینطور نیست. پنل های جلو و عقب به خوبی درون قاب قرار گرفته اند که کمی بیرون زده است. این باعث می شود دستگاه در دست گرفتن نیز بسیار راحت باشد.

جزیره دوربین در گوشه سمت چپ بالای پنل پشتی دارای دوربین سه گانه است که به صورت مورب قرار گرفته است که جذابیت متفاوتی به آن می دهد.

در مجموع، دستگاه کاملاً ساخته شده است و در دست گرفتن بسیار خوب است. وزن دستگاه تنها به این حس می افزاید.

در قسمت جلویی، یک بریدگی قطره‌ای بر روی نمایشگر جلویی داریم که دوربین جلو را در خود جای داده است و چند قاب بسیار ضخیم در هر چهار طرف. قاب پایینی به خصوص ضخیم است.

بررسی Lava Blaze 5G (8)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در سمت راست دستگاه، یک دکمه پاور داریم که به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می کند. دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ دستگاه به همراه سینی سیم کارت که می تواند 2 سیم کارت یا یک سیم کارت و یک کارت microSDXC تا ظرفیت 1 ترابایت را در خود جای دهد. تمام دکمه‌های روی دستگاه کاملا محکم و قابل لمس هستند.

در پایین، مشبک بلندگو، جک 3.5 میلی‌متری صدا و همچنین درگاه USB Type-C با سرعت USB 2.0 و یک میکروفون را می‌بینیم.

بررسی Lava Blaze 5G (7)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در مجموع، طراحی دستگاه بسیار تمیز و ساده است، بدون هیچ چیز بسیار عالی یا وحشی. اما نکته مثبت این است که در دست احساس استحکام و استحکامی می کند.

بررسی Lava Blaze 5G: نمایشگر
Lava Blaze 5G را به صفحه نمایش 6.5 اینچی HD+ LCD با وضوح 720×1600 پیکسل مجهز کرده است که از نرخ تجدید 90 هرتز پشتیبانی می کند. زوایای دید نسبتا مناسب است. اگر روشنایی را به بالاترین میزان خود افزایش دهید، صفحه نمایش نسبتا روشن است و در نور روز بیرون قابل خواندن است. متأسفانه، این همه چیزهای خوبی است که می توانیم در مورد صفحه نمایش بگوییم.

بررسی Lava Blaze 5G (2)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

اگرچه صفحه نمایش روشن می شود، اما رنگ ها حتی برای یک پنل LCD تمیز به نظر می رسند. وقتی در حال تماشای محتوا در Lava Blaze 5G هستید، به شدت محدوده دینامیکی یا نسبت کنتراست خوب را از دست می دهید.

بررسی Lava Blaze 5G (1)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

به نظر می‌رسد که رنگ‌های نمایشگر به‌صورت لمسی خاموش شده‌اند. خود نمایشگر تا حدودی پاک شده و فاقد مشت و گرما بود.

بررسی Lava Blaze 5G: دوربین
ما یک دوربین سه گانه در پشت Lava Blaze 5G داریم. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور VGA وجود دارد. فقط دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مانند دو دوربین دیگر ارزش بحث را دارد، واقعاً به هیچ وجه کمک نکنید. این دستگاه همچنین دارای یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی است که به اندازه کافی کافی است.

بررسی Lava Blaze 5G (4)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

وقتی نوبت به گرفتن عکس در نور روز می رسد، دوربین اصلی پشتی عملکرد بسیار خوبی دارد. اگرچه این سنسور دارای محدوده دینامیکی پایینی است، اما با این وجود قادر به ثبت جزئیات دقیق است. با این حال، تمایل به افزایش رنگ دارد. برای گوشی هوشمندی که حدود 10000 روپیه قیمت دارد، نتایج دوربین اصلی در روز بسیار چشمگیر است.

این را نمی توان برای عکاسی در نور کم گفت. تا زمانی که مقداری نور محیط وجود داشته باشد، دوربین اصلی در نور کم تصاویر قابل احترامی تولید می کند. در شرایط نور کم، تصاویر اغلب تار و خارج از فوکوس بودند و جزئیات در همه جا پخش می شد.

بررسی Lava Blaze 5G (3)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در مورد دوربین جلو، یک واحد 8 مگاپیکسلی است که پشت بریدگی قطره اشکی روی نمایشگر قرار گرفته است. وقتی عکس‌ها را در ایستگاه‌های کاری خود باز کردیم، خوب بودند، اما وقتی آن‌ها را روی نمایشگر دستگاه مشاهده کردیم، کمی شسته به نظر می‌رسیدند. رنگ پوست مناسب به نظر می رسید. اگرچه عکس های دوربین جلو بسیار پردازش شده بودند به طوری که حتی کوچکترین جزئیات پوست تقریباً به طور کامل از بین می رفت، با این وجود ظاهری دانه دانه داشتند.

بررسی Lava Blaze 5G (6)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در مورد ویدیوهای گرفته شده در Lava Blaze 5G، آنها دارای رنگ های کمی تقویت شده و جزئیات بسیار مناسب هستند. محدوده دینامیکی نیز خوب است

بررسی Lava Blaze 5G: عملکرد، تجربه نرم افزاری و رابط کاربری
Lava Blaze 5G از چیپست MediaTek Dimensity 700 که یک SoC هشت هسته ای است، پشتیبانی می کند. واحد ما به 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 و 6 گیگابایت رم مجهز بود که می‌توان آن را با 3 گیگابایت در مجموع 9 گیگابایت رم افزایش داد.

Dimensity 700 SoC یک پردازنده بسیار مناسب است، اگر کاربر خیلی خواستار نباشید. این گوشی هوشمند به خوبی از پس بازی بین برنامه ها برمی آید و اکثر کارهای روزانه را می توان بدون مشکل انجام داد.

بررسی Lava Blaze 5G (10)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

Lava Blaze 5G می تواند به خوبی از پس اکثر بازی ها برآید، اما کاربران باید انتظارات خود را کاهش دهند. بازی هایی مانند آسفالت 9 و Call of Duty: Mobile قابل پخش بودند، البته با گرافیک متوسط، که در طی آن ما حدود 35-40 فریم در ثانیه می گرفتیم. نرخ فریم صاف و قابل پخش را دریافت می کنید، اما نه در یک پیش تنظیم بصری خیلی خوب.

بررسی Lava Blaze 5G (14)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

نرم افزار چیزی است که لاوا به طور جدی به آن نیاز دارد تا بتواند کار خود را انجام دهد. این دستگاه با اندروید 12 خارج از جعبه عرضه می شود. با وجود اینکه این دستگاه چند ماه پیش راه اندازی شد، هنوز آپدیت اندروید 13 را دریافت نکرده است. در هنگام نوشتن این بررسی، آخرین به‌روزرسانی که دریافت کرد، وصله امنیتی دسامبر بود.

بررسی Lava Blaze 5G (15)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

اگرچه لاوا متعهد شده است که به‌روزرسانی اندروید 13 را منتشر کند، اما تاریخ خاصی اعلام نشده است. علاوه بر این، لاوا متعهد به دو سال به روز رسانی امنیتی سه ماهه است. یک چیز خوب در مورد تجربه نرم‌افزاری این است که دستگاه تقریباً هیچ نرم‌افزار bloatware ندارد و از چند برنامه خاص لاوا جلوگیری می‌کند.

برای اتصال، Blaze 5G دارای WiFi 6E، BlueTooth 5.0، 8 باند 5G، جک 3.5 میلی متری صدا و USB-C با سرعت USB 2.0 است. اتصال 5G در Lava Blaze 5G بسیار محکم است. در فاصله 400 متری از یک برج 5G، ما حدود 105 مگابایت بر ثانیه داشتیم.

بررسی Lava Blaze 5G: عمر باتری
مانند اکثر گوشی های هوشمند با این بودجه، عمر باتری بهترین ویژگی دستگاه است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Blaze 5G به راحتی در صورت استفاده گسترده با روشنایی 70 درصد، یک روز دوام می آورد. ما به طور مداوم بیش از 11 ساعت صفحه نمایش را به موقع دریافت می کردیم

Blaze 5G دارای یک شارژر 12 واتی است، اگرچه دستگاه از شارژ 15 واتی پشتیبانی می کند. این بدان معناست که طبق استانداردهای امروزی، سرعت شارژ کندتر از حد معمول است. هنگامی که دستگاه را به طور کامل تخلیه کردیم، بیش از 3 ساعت طول کشید تا آن را به طور کامل شارژ کنیم.

بررسی Lava Blaze 5G: حکم
Lava Blaze 5G یک گوشی کاملاً متوسط ​​است که در بخش بسیار شلوغی رقابت می‌کند و با رقبای بسیار خوبی روبرو است. Lava Blaze 5G یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند 5G در هند است، در میان گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy M13 5G، Poco M4 5G و M4 Pro 5G، Motorola Moto G51 5G، که همگی کمی گران‌تر از قیمت Lava Blaze 5G هستند. برچسب 11999 روپیه.

بررسی Lava Blaze 5G (13)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

با وجود استفاده از یک SoC که تقریباً یک سال از عمر آن می گذرد، این دستگاه می تواند خود را حفظ کند. و با توجه به قیمت Lava Blaze 5G، عمر باتری، نمایشگر 90 هرتزی و این واقعیت که در 5G واقعاً خوب عمل می کند، واقعاً دشوار است که دستگاه را به خاطر حذفیاتی که لاوا انتخاب کرده است، مقصر بدانیم. با این حال، لاوا می توانست با نمایشگر بهتر عمل کند. همچنین، آنها به طور جدی باید روی فرکانس ارتقاء نرم افزار خود کار کنند.